Nebunia sud-coreenilor pentru cafea se dovedește a fi un obstacol în lupta împotriva coronaviruslui
Nu este un secret că sud-coreenii iubesc să bea cafea în diferite localuri. Să stai cu un iced latte într-o cafenea cu aer condiţionat poate fi un confort luxos.
Dar atunci când vine vorba de lupta împotriva coronvirusului, nebunia acestei ţări pentru cafea poate deveni un obstacol, întrucât cafenelele se dovedesc a fi adevărate focare de infecţie.
Coreea de Sud se pregătește pentru un nou focar de COVID-19 la nivel național, după ce peste 1.200 de cazuri de virus au fost raportate în ultimele șase zile.
Focare de infecții au fost raportate în diverse locuri, de la biserici până la cafenele, în zona capitalei Seul.
Până acum, 55 de cazuri au fost legate de o cafenea Starbucks din Paju, în nordul Seulului.
Pentru focarul din cafeneaua Starbucks din Paju, autoritățile medicale bănuiesc că aerul condiționat poate fi o posibilă cale de transmitere a virusului. Potrivit oficialilor din Paju, un pacient infectat cu coronavirus s-a așezat lângă un aparat de aer condiționat la etajul doi al localului și s-ar putea să-i fi infectat pe alții prin transmiterea aerosolului.
“Mulți dintre clienţi nu au purtat măști și se pare că nu există o ventilație adecvată a aerului în local, chiar dacă aparatele de aer condiționat erau în funcție din cauza vremii umede”, a spus șeful Centrului de Control și Prevenție a Bolilor Coreean (KCDC), Jeong Eun Kyeong, la începutul acestei săptămâni, referindu-se la focarul din Starbucks.
„Chiar dacă infecțiile nu au avut loc prin transmiterea aerosolului, transmiterea prin picături este, de asemenea, posibilă într-un spațiu restrâns, iar virusul s-ar fi putut răspândi prin contactul cu mâinile”, a spus ea.
În urma noii izbucniri de cazuri de virus, guvernul a promis să aplice pe deplin măsurile de distanțare socială de nivel 2 care includ închiderea facilităților predispuse la riscuri de virus, precum cluburi, internet-cafe-uri și restaurante tip bufet.
Totuşi, cafenelele şi restaurantele nu sunt incluse pe lista facilităţilor cu risc ridicat.
„Oamenii trebuie să fie precauți atunci când merg la cafenele”, a declarat Choi Won-suk, profesor al Diviziei de Boli Infecțioase a Spitalului Universitar din Ansan din Coreea. „Ei trebuie să respecte regulile de igienă personală, cum ar fi purtarea măștilor și spălarea mâinilor.
Pentru sud-coreeni, consumul de cafea a devenit un obicei zilnic, cafenele fiind situate aproape la fiecare colț de stradă.
Potrivit unui raport din 2018 al Hyundai Research Institute, sud-coreenii beau un număr total de 353 de căni de persoană, în medie, pe an, de aproape trei ori mai mult decât media globală de 132 de căni de cafea.
La sfârșitul anului 2019, în țară existau peste 93.000 de cafenele, conform datelor de la Small Enterprise and Market Service, o unitate din Ministerul IMM-urilor și Startup-urilor. Dintre acestea, mai mult de 42.600 au fost în zona centrală a Seului.
Experții au declarat că focarele de virus din cafenele se pot întâmpla oricând, deoarece multe dintre ele folosesc un design interior din perete de sticlă, ceea ce face dificilă ventilația aerului și găzduiec oamenii într-un spațiu limitat.
În special, odată cu căldura dogoritare și vremea umedă care a pus stăpânire pe țară în aceste zile, multe persoane vizitează cafenele cu aer condiționat.
La începutul acestei luni, autoritățile din domeniul sănătăţii au lansat ghiduri de prevenţie a virusului pentru cafenele, care, în esență, sfătuiesc oamenii să poarte măști în orice moment, cu excepția cazului în care beau cafea.
Dar proprietarii de cafenele spun că astfel de măsuri nu reflectă ceea ce se întâmplă cu adevărat în interior.
„La cafenele, este dificil să faceţi distincţie între oamenii care beau cafea și poartă conversații”, a spus un proprietar de cafenele din Suwon, la sud de Seul. „Este greu de spus dacă acest moment încalcă regulile de prevenire a virusului.”
În efortul de a se alătura luptei împotriva virusului, francizele majore au redus mesele și scaunele din localurile lor, mărind distanța dintre clienți.
Cu toate acestea, astfel de măsuri sunt împovărătoare pentru micii proprietari de cafenele, deoarece le-ar putea reduce vânzările.
“Cafenelele majore nu au o mare problemă dacă reduc locurile, dar nu și cafenelele de dimensiuni mici”, a spus Kang Sung-jin, profesor de economie la Universitatea din Coreea. “Dacă guvernul intenționează să aplice măsuri de distanțare socială pentru cafenele, ar trebui să ia în considerare și modul în care poate compensa pierderea de vânzări pentru cafenele.”
There are no comments
Add yours