278768358_375530871280438_5931627310115750189_n

Julia Riew, studentă la Harvard, creează o prințesă Disney coreeană și un musical viral!

„M-am întrebat întotdeauna de ce nu există niciun personaj Disney coreean, însă unul chinezesc da. Așa că am decis să-l creez eu însămi”.

Aceasta este povestea Juliei Riew, o tânără americancă cu origini coreene și senior la Universitatea Harvard, al cărei musical „Simcheong: A Folktale” a devenit viral pe rețelele de socializare precum TikTok și Instagram.

Într-un interviu video exclusiv acordat Korea.net pe 22 martie, Riew a spus că a decis să realizeze musical-ul pentru a oferi o voce asiaticilor, adăugând: „Muzica și teatrul au fost întotdeauna o parte importantă din viața mea. În copilărie am învățat să cânt la vioară și am activat în corul de copii”.

„Cu toate acestea, mi-a fost frică să intru în teatru, deoarece este greu să găsesc o piesă care să se concentreze în jurul unei narațiuni asiatice. Dar apoi, am ajuns să mă gândesc: „Poate că asta e ceva ce pot schimba”. A fost momentul în care mi-am schimbat specializarea la muzică și teatru, după ce am renunțat la programul de pre-medicina pe care îl studiasem timp de doi ani.”

„Simcheong: A Folktale” este un roman coreean scris în timpul dinastiei Joseon (1392-1910). Bazat pe o poveste populară tradițională, romanul o are în centru pe fiica filială Simcheong, care se aruncă în mare pentru a oferi 300 de seok (saci) de orez (echivalent cu 43.200 kg) unui templu, pentru ca tatăl ei orb să-și recapete vederea.

Tema principală „Dive” descrie dramatic scena în care Simcheong se scufundă în mare pentru tatăl ei. Într-un videoclip de 41 de secunde, Riew poartă un Hanbok albastru și se transformă într-un personaj animat în stil Disney folosind un filtru, cântând: „Acum, toți peștii din mare nu mă pot opri, toate valurile din lume. nu mă pot legăna. Sunt într-o misiune și, la naiba, uită-te la mine plecând! Scufundă-te, tot ce a mai rămas este scufundarea…”

Clipul a strâns peste un milion de vizualizări pe Tiktok, iar contul ei a ajuns la 10.000 de urmăritori într-o singură zi. Internauții i-au lăudat munca cu comentarii precum „Disney trebuie să transforme acest musical într-un film imediat”, urmate de un flux de etichete ale contului de socializare al Disney.

Absolventă în mai, Riew a spus că musical-ul este teza ei de studii superioare și că a prezentat lucrarea în public în acest semestru.

Riew a spus că personajul reflectă elemente din ea însăși. Născută și crescută în SUA de un tată american-coreean de a doua generație care a emigrat în America cu familia sa la vârsta de 6 ani, ea a spus că aventura lui Simcheong care se întoarce acasă este similară cu procesul ei de a-și găsi identitatea.

„Mi-am dat seama că nu există un singur mod de a fi coreean sau american și nici o „soluție” pentru a face parte dintr-o societate. Sunt eu, indiferent dacă sunt în Coreea sau în SUA. Simcheong învață, de asemenea, că în musical  poate să fie ea însăși, indiferent dacă se află pe pământ cu tatăl ei sau în Regatul Dragonului de sub apă”, a spus Riew.

„Poți găsi elemente coreene nu numai în personaj și poveste, ci și în muzică”, a adăugat ea. O gamă de muzică coreeană a fost folosită în lucrare, cum ar fi pansori (operă lirică solo), trap și balade pentru a descrie personajele și sentimentele lor.

„Întotdeauna încerc să nu-mi pierd identitatea coreeană purtând o conversație despre cultura coreeană cu familia mea. Coreea este locul strămoșilor mei, rădăcina mea și ceea ce m-a făcut astăzi”.

„Sper cu adevărat că într-o zi vom putea vedea o prințesă coreeană Disney în cinematografe”, a spus ea. Riew a încheiat interviul spunând că obiectivul carierei ei este să lucreze în calitate de compozitor la o companie importantă de filme de animație sau pe Broadway.

 Surse foto: Korea.net 




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.