CNN subliniază popularitatea în creștere a vinului tradițional de orez -Makgeolli
CNN a scos în evidență popularitatea în creștere a băuturii alcoolice tradiționale de orez numită Makgeolli.
Publicația americană a prezentat băutura aceasta într-un articol intitulat „Makgeolli: Cum iese vinul de orez din umbra Soju-ului”.
Explicând istoria Makgeolli, se spune că băutura, care „a fost aleasă pentru prețul său, nu pentru aromă”, reușește să iasă din epoca întunecată devenind mai populară, o tendință observată în aceste zile.
„Un motiv care explică popularitate este chiar simplitatea sa”, se menționează în articol. Acesta , Makgeolli este un amestec de orez aburit, drojdie și apă, lăsat să fermenteze câteva săptămâni într-o oală de lut. Multe familii din Coreea își preparau propriile băuturi cu rețeta lor unică înainte de ocuparea japoneză a Coreei care s-a petrecut între 1910-1945.
Guvernul japonez, în timpul anexării Peninsulei Coreene, au eliminat treptat producătorii de băututi artizanale în favoarea producătorilor industriali de băuturi alcoolice standardizate. Toată producția de alcool a fost impozitată și au fost necesare obținerea de licențe, chiar și pentru autoconsum, explică CNN, adăugând că fabricarea de alcool a fost interzisă în 1934.
Pe măsură ce criză de alimente s-a agravat în anii 1960, utilizarea orezului – ingredientul cheie al preparării băuturii makgeolli – pentru a produce băuturi alcoolice a fost interzisă. Astfel că producătorii s-au hotărât să găsească soluții de salvare și au început să folosească grâul și orzul ca înlocuitori, iar popularitatea Makgeolli a scăzut. Apoi, acesta a fost înlocuit de Soju modern, o altă băutură coreeană foarte foarte populară ce reprezintă de fapt un lichior limpede obținut prin diluarea etanolului.
Apoi în timp, pe măsură ce economia s-a îmbunătățit și oferta de orez a depășit consumul, interdicția fabricării alcoolului din orez a fost ridicată în 1989, iar fabricarea în casă a fost legalizată din nou în 1995, dar în acest timp multă tradiție s-a pierdut.
În articolul respectiv, CNN susține că renașterea/ revigorarea producției de Makgeolli se datorează tinerilor cercetători și guvernului coreean care a susținut ideea „alcoolul tradițional ca o moștenire culturală mândră”
În anul 2017, guvernul coreen a permis vânzările online și livrarea directă a băuturilor alcoolice tradiționale către consumatorii direcți.
În 2020, când piața băuturilor alcoolice din Coreea a scăzut cu 1,6% din cauza pandemiei de COVID-19, s-a observat că cea a băuturii Makgeolli a crescut cu 52,1%, potrivit unui raport de la Korea Agro-fisheries and Food Trade Corp.
Pe baza datelor furnizate de Serviciul Național de Taxe, numărul producătorilor licențiați de makgeolli a crescut cu 43% după 2009.
Într-un interviu acordat publicației CNN, Kim Min-kyu, CEO al brandului de makgeolli Boksoondoga, a declarat că puterea culturală a Coreei s-a extins dincolo de Asia către restul lumii în ultimii câțiva ani și că în acest context Makgeolli se poate alinia și chiar ține pasul cu acest val.
CNN a mai spus că consumul de jeon, sau așa numitele clătite coreene cu carne sau legume făcute cu aluat de făină condimentat, în timp ce la masă se servește makgeolli este ceva obișnuit acum.
Această combinație de preparate este deosebit de populară în zilele ploioase. Vânzarea de makgeolli și de ingrediente pentru a pregăti jeon crește brusc în zilele ploioase în principalele lanțuri de magazine de proximitate, potrivit unui raport al Ministerului Economiei și Finanțelor.
Voi ați încercați până acum această combinație ?
There are no comments
Add yours