728118499_king-the-land-fifty-fifty-bibimbap_202312

“Bibimbap”, “Cupid”, “King the Land”, printre cele mai căutate cuvinte pe Google în 2023

Înainte de terminarea anului, reprezentanții Google fac statistici și analizează care au fost cele mai căutate subiecte pe parcursul anului, ce a generat cel mai mare interes din parte utilizatorilor, ce a adus popularitate și pe ce s-au concentrat oamenii. În materie de subiecte care ne intereseză pe noi, mai cu seamă cele legate de cultura coreeană, cu încântare am remarcat că s-au aflat în topul căutărilor câteva cuvinte, despre care voi explica în următoarele rânduri.

Rețeta Bibimbap-ului tradițional din Coreea a fost cea mai căutată rețetă de pe Google în anul 2023, în timp ce alte câteva cuvinte cheie legate de K-drame și titluri de melodii K-pop, au fost incluse în lista de top a motorului de căutare global pentru acest an, potrivit Korea Herald.

De curând, Google și-a anunțat retrospectiva anului, mai cu seamă „căutările anului 2023”, un rezumat al cuvintelor căutate cel mai frecvent de utilizatorii Google de pe tot globul. Cuvintele căutare au fost împărțite în 18 categorii care includ știri, rețete și cântece.

S-a constatat faptul că, în fruntea listei cu rețete s-a aflat Bibimbap, una dintre cele mai cunoscute și mai delicioase mâncăruri tradiționale din Coreea de Sud. A fost urmată de espeto spaniol și papeda indoneziană.

Foto: Bibimbap – KoreaHerald.com

Potrivit Google Trends, utilizatorii din India, Singapore și Suedia au arătat o tendință mare de a căuta Bibimbap printre alte rețete. Căutările cuvântului Bibimbap au crescut în special în lunile mai și septembrie. Dacă până acum nu ați încercat Bibimbap, nu știți ce pierdeți. Este o rețetă delicioasă, echilibrată, care s-ar putea prepera din aproape orice ingrediente aveți la îndemnă și este foarte sățioasă., pe lângă faptul că arată foarte foarte bine.

Printre celelalte cuvinte notabile legate de Coreea care s-au aflat între căutări, a fost melodia grupulului de fete K-pop, Fifty Fifty „Cupid”, care a ajuns astfel pe locul 5 la categoria cântece/ melodii. Dacă vă întrebați de ce tocmai această melodie a ajuns în top, ei bine vă spun că a creat o nebunie pe o altă platformă, fiind însoțită de o provocare de dans- Cupid Dance pe platforma video globală TikTok.

Aici puteți vedea videoclipul melodiei Cupid –

De fapt se pare că de pe Tiktok a pornit entuziasmul oamenilor legat de ea, s-a tot răspândit și astfel a ajuns să se claseze drept cea mai populară melodie din lume ca muzica de fundal într-un video scurt, pe această platformă de socializare în anul 2023. Hashtag-ul #cupiddance a reușit să strângă peste 147 milioane de vizualizări pe Tiktok.

Foto: utilizatori Tiktok care fac Cupiddance

Și dacă nu aveți Tiktok, vă invit să veți aici provocarea #cupiddance

De asemenea, un al cuvânt foarte căutat în 2023 a fost „Seven”, care se referă, de fapt, la melodia lui Jungkook din BTS. Această s-a clasat pe locul 10 în aceeași categorie (melodiile anului 2023). Videoclipul muzical oficial al piesei încărcate pe YouTube a acumulat peste 300 de milioane de vizualizări, în mai puțin de cinci luni după ce a fost postat inițial (în luna iulie).

În privința altei categorii, serialul de dragoste de pe Netflix, „King the Land” s-a clasat pe locul 5 la categoria dramă, urmat de serialul cu răzbunare „The Glory”, tot de pe Netflix. S-a constatat că drama „King the Land”, în care protagoniștii sunt cântăreții deveniți actori, Im Yoon-Ah și Lee Jun-ho, a fost cel mai văzut serialul pe Netflix în perioada 17 iulie-23 iulie.

Foto: Posterul “King the Land”/ asiawiki.com
Foto: Posterul dramei The Glory/ Asianwiki.com

Aceste date nu ar trebui să ne surprindă, dacă vă aduceți aminte faptul că drama “King the Land” a fost foarte bine primită de public (mă refer la publicul internațional) încă de la început, iar popularitatea lui Lee Jun-ho și Im Yoon-Ah a ajuns la cote maxime. Interesant este faptul că deși drama se terminase de difuzat, și-a păstrat locuri fruntașe în topul Netflix, ceea ce spune destul de multe despre impactul pe care l-a avut. Cu ocazie vizionării acestei drame, publicul internațional a făcut cunoștință cu protagoniștii și poate și cu alți actori din dramă.

Acestea au fost cuvintele legate de cultura coreeană care au ajuns pe locuri fruntașe în cautările utilizatorilor Google în 2023. Vă invit să ne spuneți dacă credeați că aceste se vor clasa pe astfel de locuri și ce părere aveți despre popularitatea lor?




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.