Interviu cu producătoarea care a lucrat cu Namjoon în RoMânia, la videoclipul piesei “LOST!”
“Vrem să se știe internațional că în România se pot realiza lucruri mărețe și că suntem profesioniști, că putem livra calitate.”
(Scroll down to read the English version of the interview!)
Pe data de 24 mai, liderul supergrupului BTS, RM, și-a lansat al doilea album solo din carieră, “Right Place, Wrong Person”. Albumul s-a lansat împreună cu piesa “LOST!”, care „transmite un mesaj plin de speranță: chiar dacă cineva se simte pierdut, poate că totul ar fi bine dacă este alături de prieteni în acele momente”, potrivit comunicatului de presă oficial.
În videoclipul piesei “LOST!”, RM încearcă să navigheze singur în timp ce este prins într-o clădire asemănătoare unui labirint, cu diferite etaje și camere, scrie Billboard. În cele din urmă, el găsește o conductă de aer prin care încearcă să scape, dar fără să își dea seama, ajunge pe platourile de filmare ale unui talk-show bizar, unde este în mod neașteptat invitatul muzical.
Ceea ce ne-a atras atenția chiar dinainte ca videoclipul să fie lansat a fost faptul că în posterul ce anunța lansarea piesei am regăsit multe nume românești. Ne-am bucurat mult să aflăm că printre oamenii cu care a lucrat Namjoon, s-au aflat și români. Și cu puțin mai multă muncă de cercetare, am descoperit ceva și mai surprinzător… Nu doar că Namjoon a lucrat cu o echipă de români, ci….. a venit personal ÎN ROMÂNIA pentru a filma videoclipul piesei “LOST!”!!!!
La câteva zile după lansare, am avut plăcerea deosebită de a discuta cu omul care s-a ocupat de tot ce a însemnat producția acestui videoclip muzical, producătorul local, Oana Maria Ursachi.
Vă invit, acum, să aflați detaliile din spatele acestui proiect, într-un interviu deschis și onest despre BTS-ul (Behind The Scenes) videoclipului “LOST!”…
Oana Maria Ursachi este co-fondator al casei de producție Kodiak Alpha (verificați portofoliul aici: https://www.kodiakalpha.com), înființată în urmă cu doi ani, alături de alți producători cu experiență și renume. Decizia de a înființa Kodiak Alpha a fost luată din dorința de a pune România pe harta cinematografiei, mărturisește Oana.
“Ne dorim să facem proiecte interesante, intrigante, atipice, proiecte cu provocări tehnice.”
Kodiak Alpha face parte din hub-ul 6degrees Romania, un colectiv de Visual Engineering, Cinema Robotics și New Technology cu sediul în București.
Ca să înțeleagă toată lumea, cu ce v-ați ocupat mai exact, în cadrul acestui proiect, la videoclipul “LOST!”?
Noi ne-am ocupat de producție. Tot ce a însemnat producție a fost în cârca noastră. Practic, BIG HIT MUSIC a apelat la Pulse Films din Marea Britanie, care au venit la pachet cu regizorul, VT-ul, designerul de producție și first AD-ul. Tot ce a însemnat producție locală, echipă, undeva la aproximativ 80 de oameni, începând de la echipa de producție, scenograf, echipă de recuzită, echipă de construcție a setului, de SFX (efecte special n.r.), cameră, platou, mâncare, transport șamd, le-am asigurat noi, dar chestia asta a fost făcută prin intermediul Frame23 Studio. Practic noi am asigurat producția locală prin această companie.
Pentru a clarifica toate nelămuririle și îndoielile, unde s-a filmat mai exact videoclipul piesei “LOST!”?
Am avut nevoie de un platou foarte mare pentru că am avut multe construcții de decor și pentru asta am apelat la studiourile Buftea. Aveam nevoie și de o înălțime destul de mare pentru că am avut acel roller de înălțat, pe care personajele trebuiau să meargă și am apelat la studiourile Buftea, deoarece acolo am avut de unde alege un spațiu în care să ne jucăm.
Cum a început totul? Cum aţi fost contactaţi pentru a lucra la videoclipul piesei “LOST!”?
Noi cu Frame23 Studio ne cunoaștem, avem deja o relație, iar ei au încredere în noi că putem livra la nivelul acela de calitate și bineînțeles că am spus DA, mai ales că acesta a fost un proiect care s-a bazat intens pe scenografie și sunt extrem de mândră de echipa noastră, de Oana Marinescu, de Kaustik (studio de producție n.r.), care a livrat la un nivel de top tot ce a fost nevoie, mai ales că am avut multe prototipuri de construit.
Care este tema centrală a videoclipului? Cum s-a gândit conceptul?
Pe parte creativă nu pot să vă dau foarte multe răspunsuri eu, pentru că conceptul de creație a fost de la BIG HIT și de la regizorul Aube. Din punctul meu de vedere, din ce am înțeles eu, este o instruziune cumva în creierul lui Namjoon și o dezvăluire a multiplelor lui personalități. Consider că fiecare dintre noi are nevoie de mai multe personalități, în anumite circumstanțe. Într-o anumită situație poți să fii mai tăcut, în altele mai nervos, în altele mai rușinos șamd, dar toate aceste personalități dezvăluite în diferite situații, cumva ne formează pe noi ca un întreg. Ceea ce percepe lumea la noi într-o anumită circumstanță, nu e nici pe departe totul.
Așa este, chiar am văzut pe internet foarte mulți fani, cu diverse teorii legate de videoclip și cineva chiar compara și personajele care stau lângă Namjoon în lift cu arhetipurile lui Carl Jung, cu Persona, cu Ego, cu toate acestea și asta mi s-a părut foarte interesant..
Mi se pare foarte interesant că lasă loc de interpretare. Din punctul meu de vedere și-au atins scopul. Faptul că sunt atât de multe discuții și atât de multe păreri și lumea e atât de curioasă să înțeleagă, înseamnă că conceptul creativ chiar și-a atins scopul și este intrigant.
Cum a decurs tot procesul? Cum au decurs filmările?
Am avut trei zile de filmare. Lungi, grele, ca de obicei, nimic ieșit din comun. Noi suntem obișnuiți cu genul acesta de muncă. În fiecare zi ne-am întâlnit dis-de-dimineață, la Buftea, ne-am luat micul dejun, ne-am apucat de treabă, seara am terminat, ne-am dus, am dormit, ne-am întors a doua zi. Totul s-a desfășurat normal.
Namjoon a fost personajul principal al videoclipului, nu a venit aici în calitate de artist internațional și de “mare vedetă”, a venit la muncă. A muncit cot la cot cu celelalte personaje din casting, a ascultat cu sfințenie indicațiile regizorale, și-a făcut treaba, și-a făcut cascadoriile cu ajutorul echipei de cascadorii de la noi.
Mi-ai anticipat întrebarea, chiar voiam să te întreb, pentru că ați interacționat cu Namjoon, cum vi s-a părut? A fost receptiv, s-a implicat şi el, a venit cu idei?
După cum am mai zis, el a fost personajul principal și a ascultat cu sfințenie indicațiile regizorale și a lăsat fiecare om să își facă treaba și la fel de bine și-a făcut-o și el.
Care a fost răspunsul fanilor din România când au aflat că videoclipul piesei „LOST!” a fost filmat aici? Cum au reacţionat? Ce feedback ați primit?
Eu personal pot să spun că a fost copleșitor. Nu mă așteptam la numărul ăsta mare de mesaje. Nu mă așteptam la atâtea mulțumiri. Le sunt recunoscătoare pentru faptul că am citit la un moment dat un mesaj cu “mulțumim că ați pus România pe harta K-pop”. E un mic pas către scopul pe care noi îl avem. Vrem să se știe international că în România se pot realiza lucruri mărețe și că suntem profesioniști, că putem livra calitate. Am fost întrebați dacă credem că e posibil să se mai filmeze și alte videoclipuri K-pop, Doamne-ajută! Noi suntem aici, îi așteptăm cu brațele deschise!
Piesa “LOST!” se bucură de un real succes, a ajuns în topuri, multe publicații precum Billboard sau NME au scris lucruri minunate despre ea și despre albumul lui Namjoon, în sine… cum vă simțiți știind că sunteți o parte importantă din ceea ce reprezintă „LOST!”?
Ne simțim mândri că ne-am făcut treaba ca de obicei, ne bucurăm că am avut ocazia să facem parte din acest proiect frumos și tehnic și creativ și ne bucurăm cel mai tare pentru faptul că, la finalul celor trei zile de filmare, oamenii au plecat de aici mulțumiți și împliniți și că i-am surprins plăcut. Nu se așteptau să aibă parte de oameni atât de profesioniști în România. Pentru noi este deja o normalitate. În momentul în care ești obișnuit cu oamenii din jurul tău, cu echipa, da, e okay, ăștia sunt ai noștri. Dar în momentul în care vine cineva și îți spune “Wow!”, te uiți în jurul tău și zici da, știu, chiar sunt “Wow!” ai mei.
Urmăriți videoclipul piesei “LOST!” și nu uitați să felicitați echipa conaționalilor noștri în comentarii, pentru toată munca și efortul depus! Au făcut o treabă excelentă și merită să fie lăudați! Felicitări tuturor celor implicați în acest proiect minunat!
[THE INTERVIEW, IN ENGLISH]
Interview with the producer who worked with Namjoon in Romania, on the music video for the song “LOST!”
“We want it to be known internationally that great things can be achieved in Romania and that we are professionals, that we can deliver quality.”
On May 24, the leader of the supergroup BTS, RM, released his second solo album of his career, “Right Place, Wrong Person”. The album was released together with the song “LOST!”, which “conveys a hopeful message that even if one is lost, perhaps it may all be fine if lost with friends by one’s side,” according to the official press release.
In the video for “LOST!”, RM tries to navigate alone while being trapped in a maze-like building with different floors and rooms, Billboard writes. Finally, he finds an air duct through which he tries to escape, but without realizing it, he ends up on the set of a bizarre talk show, where he is unexpectedly the musical guest.
What caught our attention even before the video was released was the fact that in the poster announcing the release of the song we found many Romanian names. We were very happy to learn that among the people Namjoon worked with, there were also Romanians. And with a little more research, we discovered something even more surprising… Not only did Namjoon work with a team of Romanians, but….. he personally came TO ROMANIA to shoot the music video for the song “LOST!”!!!!
A few days after the release, I had the special pleasure of talking to the human who took care of everything that meant the production of this music video, the local producer, Oana Maria Ursachi.
I invite you, now, to find out the details behind this project, in an open and honest interview about the BTS (Behind The Scenes) of the “LOST!” music video…
Oana Maria Ursachi is the co-founder of the Kodiak Alpha production house (check the portfolio here: https://www.kodiakalpha.com/), established two years ago, together with other experienced and renowned producers. The decision to establish Kodiak Alpha was made out of the desire to put Romania on the map of cinematography, Oana confesses.
“We want to do interesting, intriguing, atypical projects, projects with technical challenges.”
Kodiak Alpha is part of the 6degrees Romania hub, a collective of Visual Engineering, Cinema Robotics and New Technology based in Bucharest.
So that everyone can understand, what exactly were you in charge of in this project, in the music video for “LOST!”?
We took care of the production. Everything that meant production was in our hands. Basically, BIG HIT MUSIC turned to Pulse Films from Great Britain, who came together with the director, the VT, the production designer and the first AD. All that meant local production, crew, somewhere around 80 people, starting from production crew, set designer, prop crew, set construction crew, SFX crew, camera, set, food delivery, we provided those, but this thing was done through Frame23 Studio. Practically we ensured the local production through this company.
To clear up all confusion and doubts, where exactly was the video for the song “LOST!” filmed?
We needed a very large set because we had a lot of decor construction and for that we chose Buftea studios. We also needed a fairly high height because we had that roller to be raised, on which the characters had to walk, and we chose Buftea studios, because there we could pick a space in which to play.
How did it all begin? How were you contacted to work on the video for the song “LOST!”?
Us and Frame23 Studio know each other, we already have a relationship, and they trust us to deliver at that level of quality, and of course we said YES, especially since this was a project that relied heavily on set design, and I am extremely proud of our team, of Oana Marinescu, of Kaustik, who delivered at a top level everything that was needed, especially since we had many prototypes to build.
What is the central theme of the video? How did the concept come about?
On the creative side, I can’t give you many answers myself, because the creative concept came from BIG HIT and the director Aube. From my point of view, from what I understand, it’s kind of a drill into Namjoon’s brain and a revelation of his multiple personalities. I believe that each of us needs multiple personalities under certain circumstances. In a certain situation you can be quieter, in others more nervous, in others more shy, but all these personalities revealed in different situations somehow form us as a whole. What the world perceives about us in a certain circumstance, is by no means everything.
That’s right, I actually saw a lot of fans on the internet with various theories about the video and someone even compared the characters sitting next to Namjoon in the elevator with Carl Jung’s archetypes, with Persona, with Ego, with all these and that’s what I found very interesting…
I find it very interesting that it leaves room for interpretation. From my point of view they achieved their goal. The fact that there is so much discussion and so many opinions and the world is so curious to understand means that the creative concept has really achieved its goal and is intriguing.
How did the whole process go? How did the filming go?
We had three days of filming. Long, heavy, as usual, nothing out of the ordinary. We are used to this kind of work. Every day we met early in the morning in Buftea, had breakfast, got to work, finished in the evening, went and slept, came back the next day. Everything went normally.
Namjoon was the main character of the video, he didn’t come here as an international artist and “big celebrity”, he came to work. He worked side by side with the other characters in the casting, he faithfully listened to the director’s instructions, he did his job, he did his stunts with the help of our stunt team.
You have anticipated my question, I actually wanted to ask you, because you interacted with Namjoon, how did he seem to you? Was he receptive, did he get involved, did he come up with ideas?
As I said before, he was the main character and he faithfully listened to the director’s directions and let each man do his job and he did his just as well.
Regarding the costumes, the make-up, our team took care of the normal casting, not the main character. Namjoon came with his own team. He had his makeup artist, he had a team that took care of him, separately.
What was the response of the Romanian fans when they found out that the video for the song “LOST!” was filmed here? How did they react? What feedback did you receive?
I can personally say that it was overwhelming. I did not expect this large number of messages. I didn’t expect so many thanks. I am grateful to them for the fact that at one point I read a message saying “thank you for putting Romania on the K-pop map”. It’s a small step towards our goal. We want it to be known internationally that great things can be achieved in Romania and that we are professionals, that we can deliver quality. We’ve been asked if we think it’s possible for more K-pop videos to be filmed here, God bless! We are here, we are waiting for you with open arms!
The song “LOST!” is enjoying real success, it hit the charts, many publications like Billboard or NME wrote great things about it and Namjoon’s album in itself… how does it feel to know that you’re a big part of what „LOST!” represents?
We feel proud that we did our job as usual, we are glad that we had the opportunity to be a part of this beautiful and technical and creative project, and the thing we are most glad about is that at the end of the three days of shooting, people have left here satisfied and fulfilled and that we pleasantly surprised them. They did not expect to meet such professional people in Romania. For us it is already a normality. When you’re used to the people around you, the team, yes, it’s okay, these are our people. But the moment someone comes and says “Wow!”, you look around and say yes, I know, my people really are “Wow!”.
Watch the video for the song “LOST!” and don’t forget to congratulate our compatriots’ team in the comments, for all their work and effort! They did an excellent job and deserve to be praised! Congratulations to everyone involved in this wonderful project!
There are no comments
Add yours