aen20161116009500315_05_i

Pianistul Cho Seong-jin spune ca monotonia este cel mai mare dusman al sau in muzica

Pianistul Cho Seong-jin, primul câștigător al Coreei de Sud la concursul internațional de renume mondial “Chopin Fryderyk” din Varșovia, a ales monotonia ca fiind cea mai mare amenințare a lui în timpul înregistrării primul său album.

Îmbrăcat clasic într-un costum negru și pulover cu guler, pianistul în vârstă de 22 de ani s-a prezentat, pe 16 noiembrie, la o conferință de presă pentru noul său album, în estul Seulului. Acest album este prima înregistrare a lui Cho de la semnarea lui cu casa de producție globală de muzică clasică Deutsche Grammophon, imediat după triumful său la competiția din Polonia, în octombrie 2015.

aen20161116009500315_05_i

Înainte de a prezenta două părți din melodiile listate, Cho a captat atenția mass-media prin faptul că este un concurent asa de tânăr.

Atunci când a fost întrebat pe ce a pus cel mai mare accent pe tot parcursul procesului de înregistrare, el a spus: “Dupa concursul de pian Chopin Fryderyk din Varșovia, am ajuns să interpretez de nenumărate ori concertele lui Chopin, ceea ce a generat o anumită monotonie, interpretarea devenind o rutină, lucru pe care am încercat să nu îl fac în timpul procesului de înregistrare. Am încercat să cânt cu un sentiment de prospețime, ca și cum aceasta ar fi fost prima mea interpretare a piesei. “

Intitulat “Chopin: Piano Concerto No. 1 Ballades”, albumul va fi lansat pe data de 25 noiembrie. Toate înregistrările sale anterioare sunt copii ale spectacole sale de pe scenă.

Albumul vine în două versiuni: versiunea normală și versiunea de lux. Versiunea normală conține șapte piese care includ părți din “Concert pentru Pian si Orchestra No. 1 in E minor op. 11,” “Balada Nr. 1 in G minor op.23,” “Balada Nr. 2 in F major op. 38,” “Balada Nr. 3 in A flat major op. 47” si “Balada Nor. 4 in F minor op. 52.” O piesă bonus de 4 minute, “Nocturne in C-sharp minor op. posth.”, se adaugă la albumul de lux, care va fi lansat în mod exclusiv în Coreea.

Muzicianul sud-coreean a declarat că munca în echipă cu Orchestra Simfonică din Londra, condusă de maestrul Gianandrea Noseda, a fost extraordinară în timpul înregistrărilor.

“Îl apreciez foarte mult pe Maestro Noseda. M-am simțit foarte confortabil lucrând cu acesta”, a spus el.

aen20161116009500315_06_i

În plus, Cho a vorbit despre “părinții-tigru” coreeni, care sunt cunoscuți pentru că își împing copii spre realizări școlare sau muzicale superioare. “Părinții mei nu m-au presat să cânt la pian. (Cu toate astea -n.r.) Mama mea nu se aștepta ca eu să continui să cânt la pian. Ea a crezut că îmi voi pierde interesul la un anumit moment”, a spus el. De fapt, tatălui său nu-i plăcea să-l vadă stresat emoțional de competiții. De altfel, el i-a spus lui Cho ca poate renunța să mai cânte oricând va vrea el.

“Cred că succesul în muzică poate fi atins cu greu prin presiune și forță”, a marturisit muzicianul.

aen20161116009500315_09_i

Pianistul, de altfel, a insistat că a compara două spectacole diferite este una dintre cele mai mari dificultăți în lumea muzicii clasice. “Sunt momente când muzica sfidează orice explicație facila sau comparație, care este cea mai mare distincție fata de produse, cum ar fi televizoarele și smartphone-urile, care au o utilitate stabilită”, a spus Cho.

Pe de altă parte, el a dorit să sublinieze faptul că balada este o forma care nu era comună în timpul lui Chopin. Sonata lui Beethoven și cvartetul de coarde au reprezentat formatul predominant al acelor vremuri.

Potrivit lui Cho, Chopin este faimos pentru capodoperele sale clasice, dar nu mulți oameni acordă o atenție viziunii sale inovatoare.

Chopin a jucat un rol important în dezvoltarea unor forme mai puțin comune de muzică, cum ar fi balada și scherzo – una dintre cele mai mari moșteniri ale lui Chopin, a declarat pianistul. “M-am gândit că baladele lui Chopin sunt deosebit de bogate în idei noi, inovatoare ale timpului său, cum ar fi în tonalitate, formă și detalii”, a spus el. “Am făcut tot posibilul să îmbrățișez această idee inovatoare în viitorul album”, a adăugat el.

aen20161116009500315_08_i

Până la următorul său recital de pian în România, la data de 23 noiembrie, Cho intenționează să rămână cu familia sa aici, și nu în reședința sa din Paris.

Câștigătorul celei de-a 17-a ediții a prestigiosului concurs internațional de pian “Frederic Chopin” are dreptul sa susțina concerte în unele dintre cele mai cunoscute săli din lume, inclusiv sala principală Carnegie Hall din New York, precum și un contract de înregistrare cu case de producție de talie mondială.

Din 78 de pianiști din 20 de țări, inclusiv Polonia, SUA și China, el a fost unul dintre primii 10 finaliști și s-a dovedit a fi cel mai bun pianist al unuia dintre concertele de pian a lui Chopin cu Filarmonica din Varșovia. Alegerea lui a fost Concertul în Concerto in E minor, Op. 11.

A fost prima dată în 10 ani, când un pianist sud-coreean a intrat în top 10 și prima dată pentru un sud-coreean să câștige competiția. Pana in prezent, pianiștii Lim Dong-min și Lim Dong-hyek (frati – n.r) au obtinut cele mai bune rezultate in competitii pentru Coreea, castigand premiul al treilea la evenimentul similar din 2005.

Sursa: http://english.yonhapnews.co.kr

Traducere: Oana Şoimaru




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.