Șeful Institutului Mondial al Kimchi-ului vrea sa faca produsul accesibil pentru straini
Kimchi este hrana sufletului fără de care coreenii nu pot trăi, dar străinii pot considera că este greu să mănânce varza picantă și fermentată, la început, datorită mirosului puternic de pește sărat și usturoi.
Ha Jae-ho, seful Institutului Mondial al Kimchi-ului (WKI), a declarat ca a face accest preparat traditional coreean mai accesibil celor care-l încearcă pentru prima dată prin combinarea sau chiar transformarea rețetei tradiționale ar putea contribui la extinderea prezenței bucătăriei coreene pe scena culinară mondială.
Ha Jae-ho, care a preluat conducerea organizației aflate sub egida Institutului Coreean de Cercetare Alimentară, a declarat că scopul său este de a promova kimchi-ul atât acasă, cât și în străinătate prin efectuarea unor cercetări academice cu privire la beneficiile sale asupra sănătatii și sprijinirea diverselor evenimente culturale pentru a stimula afacerile conexe.
În timp ce descoperirea și conservarea culturii alimentelor autentice este sarcina primordială a institutului, expertul alimentar a fost deschis la transformarea totală a Kimchi-ului facuta de catre bucătari străini, cum ar fi realizarea de cocktail-uri cu extractul acestuia și de snacks-uri cu pulberea sa.
“Cred că străinii încearcă noi rețete pentru a-l face mai ușor de mâncat, ceea ce este pozitiv, într-un mod care deschide noi oportunități. Cred că bucătarii străini pot încerca experimente deoarece aceștia nu au prejudecăți față de Kimchi”, a declarat Ha, într-un interviu acordat Yonhap News Agency.
“Daca aceștia modifică forma originală a Kimchi-ului pentru a-l face mai abordabil, s-ar putea reduce bariera străinilor iar acest lucru ar putea să aducă un interes pentru rețeta autentică mai târziu”, a explicat acesta.
In timp ce barbatul de 59 de ani crede că Kimchi-ul merge cel mai bine cu un castron de orez cald, ca un coreean tipic, acesta a recunoscut totusi necesitatea de a evolua gustul și modul în care este consumat pentru a se potrivi cu schimbarea stilului de a mânca al tinerilor, observând scăderea consumului Kimchi-ului in randul acestora.
“Deși coreenii în vârstă nu au dificultăți în a mânca Kimchi asa cum este el, produsele din Kimchi ar trebui să evolueze pentru a tine pasul cu gusturile care se schimbă”, a spus Ha. “O astfel de transformare ar putea fi eficientă pentru copii coreeni care mănâncă mai puține mâncăruri tradiționale coreene, după ce au fost expuși la cultura mâncărurilor occidentale”, a adaugat acesta.
Institutul a căutat modalități de a dezvolta diverse produse din Kimchi care să îmbrățișeze o bază cat mai largă a consumatorilor, inclusiv un kit de do-it-yourself, mici produse ambalate și sosuri din kimchi și condimente.
“Deși se așteaptă ca meniurile occidentale să fie populare și în viitorul apropiat, trebuie să dezvoltăm produse din kimchi care se potrivesc cu meniuri noi și feluri de mâncare de fuziune”, a spus Ha, care a efectuat cercetări legate de alimente de mai bine de 30 de ani.
De la lansarea sa în 2010, institutul Gwangju, situat la 330 de kilometri sud de Seul, a operat Serviciul de Informare Mondiala despre Kimchi, care oferă informații cu privire la diferențele regionale, metode specifice și ingrediente ale Kimchi-ului, precum și cercetari academice în domeniul microbioticii sale. De asemenea, au ținut evenimente de preparare a Kimchi-ului (Kimjang) în 10 națiuni din Asia, Europa, America de Sud și Orientul Mijlociu.
Avand in vedere ca cercetătorii au colectat documente istorice pentru a face o arhivă digitală și au intervievat artizanii locali pentru a descoperi poveștile din fiecare regiune, Ha speră că eforturile lor ar putea promova discuțiile cu privire la Kimchi și modul în care “a afectat” identitatea coreeană și cultura familiei.
Întregul proces de preparare al Kimchi-ului – spălarea și sărare legumelor, asezonarea cu usturoi, ardei iute și pește sărat și îngroparea sa în pamant, în vase de lut permeabile la vapori – a fost desemnat un patrimoniu cultural UNESCO imaterial al umanității în anul 2013.
“Kimchi este un fel de mâncare de zi cu zi, care nu poate lipsi de la o masă coreeană, și este hrana sufletului, deoarece îi face pe coreenii să simtă o foame emoțională atunci când aceștia nu îl pot avea”, a spus acesta, menționând că institutul a ținut simpozioane pe tema “Kimchiology”, un compus pentru “kimchi” și “logo-uri,” începând cu anul 2013.
Cu toate că pregătirea și impartirea Kimchi-ului în cantități mari în timpul iernii a fost o parte esențială a vieții în comunitate, în trecut, Ha a spus că acum mai mulți oameni cumpără varză pre-sărată și păstrează Kimchi în frigidere speciale în loc de a-l îngropa în pamant.
Expertul a declarat că urmărirea unui mod mai convenabil de a face Kimchi este o tendință inevitabilă în viața modernă, deoarece mai mulți oameni trăiesc în orașe, iar numărul persoanelor dintr-o familie s-a micșorat pe parcursul ultimelor decenii.
“Odată cu creșterea gospodăriilor de o singură persoană, mai mulți consumatori vor prefera modalități mai convenabile pentru a face Kimchi”, a spus el. “Frigiderele pentru Kimchi si metoda folosita in trecut de depozitare a produsului în subteran merg pe același principiu, deoarece ambele au ca scop păstrarea Kimchi-ului la anumite temperaturi, pentru a facilita fermentația. In timp ce temperaturile subterane variază de la minus 2-4 grade C în timpul iernii, temperatura unui frigider pentru Kimchi poate fi setată de la minus 1- 2 grade C, pentru a păstra Kimchi-ul pentru o perioadă mai lungă de timp”, a explicat expertul.
Ca parte a tendinței tot mai mari, Ha a spus că Kimchi-ul va deveni un produs alimentar produs în masă ca și alte sosuri tradiționale, cum ar fi ganjang (sos de soia), gochujang (pastă de ardei roșu) și doenjang (pastă de soia), care sunt realizate în fabrici și vândute în supermarket-urile locale.
Preluand conducerii institului pe o perioadă de trei ani, Ha speră să promoveze nu doar Kimchi-ul ci, de asemenea, cultura culinară tradițională coreeană și poveștile din spatele diferitelor tipuri de Kimchi, precum si originea lor, pentru a le împărtăși cu oameni din întreaga lume.
“Oamenii nu vor accepta necondiționat alimente noi, pentru că este greu să schimbi papilele gustative ale unei persoane”, a spus el. “Vom căuta modalități prin efectuarea de studii cu privire la diferitele culturi alimentare și strategii de afaceri pentru a ajuta la armonizarea acestuia cu alte bucătării”, a conchis seful Institutului Mondial al Kimchi-ului.
Sursă: http://m.yna.co.kr/mob2/en/contents_en.jsp?cid=AEN20161124003000320&page=1&domain=3&ctype=A&site=0700000000
Traducere: Oana Șoimaru
There are no comments
Add yours