“G-1 Festival”, festivalul cultural menit sa promoveze Coreea inaintea Jocurilor Olimpice de Iarnă din Pyeongchang
Cu doar un an înainte de deschiderea Jocurilor Olimpice de Iarnă din Pyeongchang, organizatorii promit să îmbogățească evenimentul sportiv, la nivel mondial, cu elemente culturale, imformeaza agentia de presa sud-coreeana Yonhap.
În ultimii cinci ani, guvernul sud-coreean nu a lucrat doar pentru a construi și a sprijini infrastructura pentru jocuri, dar s-a şi pregătit pentru a demonstra puterea subtilă a Coreei. Jocurile Olimpice reprezintă oportunitatea perfectă pentru ca o gazdă să poată împărtăși istoria și tradiția tarii sale și de a afișa priceperea culturală unei audiențe globale. În multe cazuri, evenimentul a dat țării gazdă impulsuri extraordinare pentru a se promova și a face un mare pas spre a deveni o națiune mai avansată din punct de vedere economic și cultural.
Vizitatorii pot face o fotografie în fața mascotelor Jocurilor Olimpice din 2018 instalate în Aeroportul Internațional Incheon, la 4 ianuarie 2017.
Să ne întoarcem puţin la Jocurile Olimpice de la Londra din 2012. La acel moment, organizatorii au realizat Olimpiada Culturală din Marea Britanie, care a durat timp de patru ani. Festivalul a inclus aproximativ 500 de evenimente culturale, inclusiv “Artists Taking the Lead,” “Stories of the World,” “World Shakespeare Festival” şi “Discovering Place.”
Olimpiada de la Seul din 1988 a servit ca un impuls mare pentru Coreea. Țara şi-a îmbunătățit foarte mult infrastructura generală, şi-a ridicat profilul global, a constatat punctele slabe și şi-a alimentat într-o oarecare măsură puterea. Acum, Olimpiada din 2018 este văzută drept o oportunitate de aur pentru a face același lucru.
În mijlocul pregatirilor pentru gazduirea Jocurilor Olimpice bogate cultural, organizatorii au aranjat “G-500”, un festival cultural național ce a avut loc în septembrie anul trecut. De asemenea, ei au organizat “PyeongChang Biennale”, un eveniment de artă internațională, în 2013 și 2015. O a treia bienala va avea loc în acest an, cu aproximativ 80 de artiști locali și străini invitați.
Oamenii se uita la lucrari de arta in timpul bienalei de la PyeongChang Alpensia, din provincia Gangwon, pe 23 iulie 2015.
Luna viitoare, un alt mare eveniment cultural numit “G-1 Festival” este programat să aibă loc în diferite orașe, inclusiv capitala Seul, Gangneung, Jeongseon și Pyeongchang din provincia Gangwon, care are ca scop promovarea Olimpiadei și stârnirea curiozităţii în rândul publicul.
Ceremonia de deschidere va avea loc pe data de 9 februarie, la Gangneung Hockey Center, iar pe data de 11 februarie în oraş va avea loc un spectacol de focuri de artificii. Evenimentul reprezinta un fel de numărătoare inversă, o varietate de spectacole de artă și muzică și expoziții foto sunt planificate să aibă loc pe parcursul lunii februarie şi până la mijlocul lunii martie.
Pentru a îndeplini spiritul sloganului Jocurilor Olimpice de iarnă din 2018 “Pasiune. Conexiune,” organizatorii sunt hotărâți să releve publicului noul conținut cultural, care transmite acest mesaj și insufla mai multe elemente creative diferite de la cultura de divertisment coreeană, care câștigă tot mai mare recunoaștere la nivel mondial. Conform organizatorilor, acest lucru este posibil dacă sunt aduse împreună atât estetica şi identitatea, precum şi tradiţia coreeană.
Potrivit Ministerul Culturii, Sportului și Turismului, Jocurile Olimpice de Iarnă din Pyeongchang ar trebui să servească drept o piatră de temelie pentru Coreea de a-şi consolida imaginea națională ca putere subtilă. La urma urmei, este bine cunoscut faptul că o olimpiada de succes nu se refera numai la desfăşurarea diverselor competiții sportive fără impedimente. Cultura ar trebui să fie un alt pilon important care susține un eveniment la nivel mondial, a mai spus ministrul, citat de Yonhap. (Corina Stan)
There are no comments
Add yours