Pui prajit si bere cat cuprinde la Festivalul puiului si al berii din Daegu

Puiul prajit si berea sunt bune in orice moment al anului, dar daca nu va saturati, indurati vremea arzatoare din Daegu si incercati toate felurile de mancare cu pui si bere rece ca gheata, la fata locului. Cunoscuta combinatie a puiului prajit in stil coreean si a berii este denumita local „chimac”, scrisa „chimaek” (치맥) si reprezinta tema principala a “Daegu Chimac Festival (cunoscut si ca 대구치맥페스티벌 – n.r.)”, eveniment ce este in plina desfasurare in orasul localizat la 300 de kilometri de sud-estul Seulului.

Inceput in 2013 ca festival experimental organizat de francizele locale, cu mancare din pui, evenimentul de vara dedicat mult-iubitei combinatii mai sus mentionate (bere si pui – n.r.) a atras atentia inca de la inceput. Ca atare, aroximativ 880.000 de vizitatori s-au adunat la evenimentul de anul trecut si acum, in al patrulea an de la debutul sau, orgnizatorii spera sa atraga mai mult de un milion de persoane in timpul festivalului de 5 zile care a inceput pe 27 iulie si dureaza pana duminica, 31 iulie.

„Incepand ca un eveniment mic, organizat de comunitatile de afaceri locale pentru a-si extinde piata, acum cautam sa facem din festival o afacere care sa promoveze cultura puiului coreean si a berii, atat acasa, cat si peste hotare, combinand mancarea, privitul si participarea activa, intr-un cadru distractiv,” a declarat Choi Sung-nam, directorul general al Korea Chimac Industry Association, pentru Yonhap News Agency.

Choi a spus ca evenimentul de anul acesta s-a reintors cu si mai mult pui si bere, guvernul acceptand cererea organizatorilor de a vinde bere la draft in spatii exterioare (la evenimentele din trecut, numai berea la doza a fost servita, in baza unor reguli stricte – n.r.).

Cu acest prilej, 222 de chioscuri sunt amplasate in Parcul Duryu din Daegu si in zonele din apropiere, precum si in Piata Pyeonghwa, faimoasa pentru „Chicken Gizzard Road”, si Piata Seobu, gata sa vanda 430.000 de pui si 300.000 de litri de bere.

AEN20160728007400320_03_i

Pentru ca berea reprezinta cumva bautura pe care oamenii o beau pentru a supravietui intr-o noapte lunga de vara, organizatorii au pregatit containere cu gheata pentru a-i ajuta pe vanzatori sa serveasca berea la temperatura potrivita.

„Momentul cel mai bun al berii este acela cand o bei rece ca gheata in timp ce temperatura corpului este crescuta,” a afirmat, zambind, un mare fan al berii. „Suntem foarte atenti sa servim cea mai buna bere la acest eveniment,” a adaugat acesta.

Pe de alta parte, Choi a declarat ca este normal ca Daegu sa devina o Mecca a chimac-ului, doarece festivalul pune la dispozitia vizitatorilor o gama larga de pui proaspat asigurat de multe ferme de pasari din regiunea apropiata. Evenimentul este, totodata, si gazda brandurilor cu renume international, printre care Mexicana, Pericana, Kyochon, Hosigi si Cheogagip Chicken, care au deschis magazine peste hotare in utlimul deceniu.

„Economia coreeana a crescut rapid in anii ’70 si puiul a devenit o sursa accesibila de proteine printre lucratorii cu cravate albastre. (…) Puiul si berea sunt acum iubite de toate tipurile de oameni,” a declarat organizatorul in varsta de 48 de ani.

20130225_162630 index

Puiul prajit a devenit popular dupa ce lantul de fast-food american, KFC, a patruns in tara in 1984, inspirand francizele locale sa vanda meniuri locale, precum pui dulce-picant, cu sos de soia si usturoi. In prezent, exista aproape 36.000 de restaurante cu pui in intreaga tara.

Pentru a anima festivalul gastronomic, concerte cu formatii-idol, trupe de rock si DJ de muzica electroinca vor oferii fanilor K-pop adrenalina in fiecare seara. In plus, participantii pot sa se joace intr-o piscina in aer liber si sa participe la diverse evenimente distractive.

 „Deoarece evenimetele din trecut s-au axat mai mult pe celebritati, acum am crescut numarul evenimetelor pentru ca vizitatorii sa se poata bucura,” a spus Choi, care a lucrat la cateva festivaluri si evenimente. „De asemenea, am depus mai mult efort in cresterea facilitatilor de consolidare si transport, pe baza feedback-ului primit anul trecut. Am incercat sa mobilizam tot continutul posibil pentru a crea un nou model de festival regional prin incercari si erori,” a adaugat el.

Pe masura ce competitia se inaspreste pe piata domestica, Choi spera ca festivalul sau va „pava” calea pentru ca afacerile locale sa isi poata creste imaginea brandulurilor reprezentate cu ajutorul acestui eveniment. Drept urmare, in acest an a avut loc si o premiera, un targ fiind organizat timp de o zi (pe 28 iulie – n.r.), in paralel cu evenimentul, pentru a ajuta brandurile francizelor locale sa-si faca incursiunea in piata mondiala. In acest sens, zeci de cumparatori din sapte tari, inclusiv China, Vietnam si Malaesia, au avut parte de sesiuni de consultari in cautarea oportunitatilor pentru afaceri. „Puiul si berea sunt una dintre cele mai populare si familiare experiente legate de mancare din Coreea si dorim sa facem din asta o atractie <<mortala>> pentru a tinti piata mondiala,” a conchis directorul general al Korea Chimac Industry Association.

chikens    daVWlwkH_400x400

Sursa text: http://english.yonhapnews.co.kr

Surse foto: http://english.yonhapnews.co.kr & http://blog.kepco.co.kr/193, http://tourkorealove.tistory.com/212 , https://twitter.com/chimc9941, http://blog.daum.net/kjif/1066

Traducere: AleMiRa




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.