La Seul a avut loc Conferinţa coreeano-britanică de artă şi cultură
Specialişti în domeniul artelor din Coreea de Sud şi Marea Britanie s-au reunit pe 30 noiembrie, la Seul, pentru a-şi împărtăşi viziunile despre artă şi cultură într-o lume din ce în ce mai digitalizată. La eveniment au luat parte Consiliul de Artă din Coreea de Sud, Consiliul de Artă din Anglia, Consiliul Britanic şi ramura din Seul a Muzeului de Artă Modernă şi Contemporană (MAMC) si a avut ca scop purtarea unor discutii legate de intampinarea anului de schimburi dintre cele 2 ţări, 2017-2018, pentru a vedea cât de mult sprijin vor primi sectoarele de artă şi cultură, dar şi pentru a stabili noi abordari legate de viitorul industriei.
Evenimentul de 4 zile, numit “Korea – UK Arts & Culture Conference”, a început cu o introducere din partea consiliilor de artă ale celor 2 ţări şi cu strategiile acestora de promovare a industriei artei. Cu acest prilej, Simon Mellor, director executiv adjunct al Departamentul de artă şi cultură din Consiliul de Artă din Anglia, a vorbit despre cum corpul finanţat de către guvern investeşte în proiecte de artă din întreaga ţară, având ca scopuri principale excelenţa, universatilitatea, sustenabilitatea şi diversitatea. In context, el a pus accentul pe importanţa pe care Consiliul o acordă schimburilor internaţionale.
“Noi, cei din Consiliul de Arte, nu ne dorim ca oamenii să interpreteze rezultatul Brexit ca fiind dorinţa noastră de a spune că artele britanice nu doresc să se răspândească internaţional”, a mărturisit acesta, adăugând: “Depunem chiar mai mult efort acum decât înainte.”
Yang Hyo Seok, directorul general al Diviziei de administrare strategică a Consiliului de Artă din Coreea de Sud, a vorbit despre dezvoltarea industriei cultural sud-coreene şi despre investiţia tot mai mare a guvernului în acest sector. El a subliniat, totuşi, că fenomenul Hallyu, care se referea la popularitatea internaţională crescândă a culturii pop, ar trebui extinsă către artele fine. “Hallyu ar trebui extins de la kpop şi seriale la dans, arte tradiţionale şi alte arte fundamentale. In acest sens, guvernul ar trebui să preia conducerea prin politici relevante”, a afirmat Yang Hyo Seok.
Intr-o sesiune separată, în timpul discuţiilor despre viitorul artelor, experţi din ambele ţări au prezentat provocările şi oportunităţile care apar odată cu expansiunea acestora în mediul virtual.
Fiona Morris, CEO şi director de creaţie la “The Space”, o organizaţie britanică ce are ca scop sprijinirea tranziţiei artiştilor către platforme digitale, a militat pentru folosirea tehnologiei pentru a spori accesul la artă. Ea a difuzat filmuleţe ale unor proiecte sprijinite de către organizaţia ei, printre care unul numit “Adrift”, care combină filmul cu sunetul şi cu povestitul interactiv pentru a examina milioanele de bucăţi de reziduri spaţiale care plutesc în jurul Pământului. Citând diverse studii, ea a aratat că artele digitale măresc şi promovează dorinţa oamenilor de a vedea arta pe viu.
Intre timp, Yoon Won Joon, CEO al agenţiei de artă “The Medium”, a reliefat importanţa accesibilităţii artelor digitale, ţinând cont că încă există grupuri de oameni, inclusiv cei din generaţiile mai în vârstă, care sunt excluşi sau care refuză folosirea noilor tehnologii.
In cadrul celei de-a treia zi a evenimentului, accentul s-a pus pe diversitate şi pe arta creată de artişti cu dizabilităţi.
Conferinţa s-a încheiat cu o discuţie despre politici şi tehnologii în artea, precum si cu o reprezentaţie a unui grup de artişti cu dizabilităţi.
Sursă: http://english.yonhapnews.co.kr/culturesports/2016/12/01/0701000000AEN20161201010900315.html
Traducere: Daniela Iscu
There are no comments
Add yours