Moon Jae-in urmareste democratia la nivel local dezvaluind promisiunile sale de campanie
Candidatul la presedintie al Partidului Democrat din Coreea (DPK), Moon Jae-in, a prezentat vineri, 5 mai, 10 promisiuni de campanie bazate pe 125.000 de idei si sugestii de politica pe care echipa sa le-a adunat prin social media in ultimele saptamani, informeaza koreatimes.co.kr.
Conform site-ului citat, Moon a declarat că le va implementa cu promptitudine dacă va fi ales. “Multe idei m-au luminat”, a spus acesta în cadrul unei conferințe de presă sustinuta pe 5 mai. “Mi-am amintit din nou că oamenii sunt cei mai deștepți și că răspunsurile se află întotdeauna în randul poporului, am restrâns ideiile la 10, bazându-ma pe sugestii populare despre copii, educație, femei, locuințe și mediul înconjurător”, a explicat acesta.
Angajamentele includ sprijinul guvernamental pentru copiii spitalizați în vârstă de 15 ani, aflati sub tratament, cat si acordarea de tratament gratuit pentru copiii prematuri până la vârsta de șase ani.
Pentru parintii care au copii prematuri guvernul va aloca 80% din salariile lor lunare pentru ingrijirea acestora pe toata durata concediului matern.
Pentru abuzul asupra copilului, Moon a promis ca va înființa un turn de control al politicii și o rețea care să includă birouri educaționale, școli, poliție și creșe. Mai mulți bani vor fi alocați pentru protecția copilului.
De asemenea, candidatul a susținut propunerea poporului in ceea ce priveste uniforma școlara. El intenționează să adopte modele standardizate, dar multiple, pentru scoala generala și liceu, o productie în masă pentru a reduce povara costurilor pentru familii.
Moon a prezentat contramăsuri împotriva abuzului sexual, contramasura clasata printre cele mai multe sugestii venite din partea populatiei. Acesta ar dori introducerea un sistem de licențiat pentru cei care cumpără și posedă camere ascunse.
Și a promis că va pedepsi pe cei care înregistrează, distribuie și îi amenință pe ceilalți prin aplicarea strictă a Legii privind criminalitatea sexuală.
Candidatul a propus, de asemenea, politici speciale pentru tineri. Având în vedere ca ne aflam in fata unei generații care se luptă cu locuri de muncă scăzute și dezamăgită de sistemele sociale nedrepte, Moon a promis să anuleze obligația de a oferi certificate de absolvire și să includă medii educaționale cu privire la CV-uri atunci când depun cereri de locuri de muncă catre guvern și organizațiile publice.
“Cămine publice vor fi construite și oferite gratuit absolvenților sau celor care caută locuri de muncă”, a declarat acesta.
Moon a răspuns la apelurile publice privind victimele feribotului Sewol care s-a scufundat in 2014. El a spus că va impune un proiect de lege care să recunoască faptul că Kim Cho-won și Lee Ji-hye, cei doi profesori de la liceul Danwon care lucrau cu jumatate de norma in timp ce feribotul s-a scufundat, si-au gasit sfarsitul la datorie. Guvernul a refuzat să facă acest lucru pentru că nu erau profesori cu normă întreagă calificați drept funcționari publici.
Reflectând la preocupările publicului cu privire la înrăutățirea calității aerului și a apei, Moon a declarat că va stabili un standard pentru a gestiona calitatea aerului pentru centrele comerciale subterane și va organiza un comitet special pentru investigarea „Four Major Rivers Project”, condus de fostul președinte conservator, Lee Myung-bak.
Echipa de campanie a lui Moon a început să colecteze sugestii de politică de la persoane incepand cu data de 21 martie, dezvăluind propriul numar de telefon mobil, astfel fiind primul candidat din istoria electorală a țării care isi dezvaluie numarul propriu de telefon.
Oamenii au răspuns cu entuziasm trimițând în jur de 125 000 de mesaje până pe 5 mai. În medie, au fost trimise două mesaje pe minut, a declarat Jun Byung-hun, șeful echipei de campanie electorală.
“Am început proiectul cu scopul de a căuta politici strâns legate de viața de zi cu zi a oamenilor”, a spus Jun. “Spre surprinderea noastră, am fost inundați de sugestii. Mesajele de telefonie mobilă, această nouă platformă de comunicare, a reușit să ajungă la oameni”, a incheiat el. (Ioana Codrean)
There are no comments
Add yours