Artistii adordeaza tema oceanului dominat de exploatarea capitalista
Marea este parte a naturii, dar astazi oceanul este dominat de exploatarea capitalista. A devenit un obiect al colonizarii si a fost impartita prin crearea frontierelor ca efect secundar al modernizarii.
“Gridded Currents”, o expozitie organizata la Galeria Kukje din centrul orasului Seoul, se apropie de marea văzuta intr-un mod critic printr-o perspectiva capitalista.
“Expozitia ofera o oportunitate de a vedea cum ne impartim si facem fata marii, consumate de moduri moderniste de gandire”, a declarat Kim Hyun-jin, curatorul independent care a organizat expozitia.
Expozitia cuprinde lucrari a patru artiști din diferite domenii: Nina Canell, Kim A-young, Runo Lagomarsino si Charles Lim Yi Yong Videoclipurile, tablourile si instalatiile dezvaluie istoria coloniala si nationalismul din spatele naturii.
Lucrarile suedezului Lagomarsino prezinta imagini poetice ale marii, dar reflecta mai degraba ironia profund inrădacinata in eurocentrism. El a printat pe o perdea mare o nava din secolul al XVI-lea care lupta impotriva monstrului Kraken si a numit-o “Mare Nostrum Mare Mostrum” (Marea noastra, monstrul nostrum).
“Europa este imposibil de aparat” imprumuta o ilustratie din faimoasa poveste a oului lui Columb. “Aceasta reprezinta mostenirea istorica a timpurilor coloniale din America Latina”, a spus el.
Lucrarile aflate la etajul al doilea reflecta mai multa fizicitate. “Gramatica maritime” este o proiectie de aproximativ 80 de imagini din Marea Mediterana, perforata de catre artist.
Numarul de gauri creste pe masura ce proiectia progreseaza, ascunzand peisajul original. Lagomarsino ridica problema refugiatilor si a imigratiei, deoarece o mare populatie de refugiati din Africa si din Orientul Mijlociu sunt dispusi sa treaca prin Marea Mediterana.
Lim este din Singapore si are un background unic de a fi un fost olimpic ca marinar. Fiind nascut intr-un oras inconjurat de apa si navigand cu un iaht profesional, marea a fost fundatia vietii pentru Lim.
Opera sa “Statul marii” imparte literalmente marea cu grila si prezinta modul in care cei din Singapore percep marea ca un zid, nu ca un spatiu deschis.
“Marea a fost prezenta in viata fiecaruia, dar ne-a iesit din minte, am vrut sa o aduc inapoi”, a spus Lim. “Multe informatii pe care le am nu sunt din cercetare, ci dobandite din experientele mele din trecut”.
Artistul coreean Kim prezinta lucrari pe care le-a realizat in perioada 2015-2016, la Pavillon Neuflize OBC din cadrul laboratorului de cercetare Palais de Tokyo din Paris.
Ea a fost insarcinata sa colaboreze cu Palais Garnier, teatrul superb din Paris, cunoscut pentru un lac subteran aflat sub locul de desfasurare, iar Kim revitalizeaza un potop mitic uitat, prin diverse metode.
“Grand Deuil (Marele doliu)” este o picture murala care prezinta imaginile legate de Marele Potop si de arca ce este piesa centrala a proiectului.
“In acest vas vom fi salvati” este un videoclip al unui spectacol de la Palais Garnier si o diagrama a cercetarii sale despre mitul inundatiilor din Epopeea lui Gilgamesh.
Sculpturile artistului suedez Canell sunt alcatuite din mantale reciclate din fibra optica si beton si impraștiate in jurul galeriei, iar aceste “masoane revarsate” reprezinta corpul de cablu care sta la baza relatiei dintre tehnologie si fizicitate.
Expozitia va fi deschisa pana pe data de 20 august si are intrarea libera.
Sursa: Koreatimes
Traducere: Corina Stan
There are no comments
Add yours