Producătorii de kimchi: “Cel mai mare obstacol în globalizarea kimchi-ului este eliminarea mirosului picant”
În timp ce guvernul coreean și cetățenii se mândresc cu acest preparat tradițional și doresc să-l facă cunoscut la nivel global, conform experților acest lucru nu se va întâmpla decât dacă mirosul picant unic al kimchi-ului va fi înlăturat, informează site-ul Koreatimes.
Conform Washington Post, oamenii de știință de la Institutul Mondial de Kimchi de lângă Gwangju încearcă să dezvolte bacteriile bune din kimchi/김치 (în special acidul lactic care îi dă calitățile sale probiotice) și să-i reducă mirosul.
Unul dintre acești oameni de știință a spus că eliminarea mirosului din kimchi a fost dificilă deoarece “mirosul este legat de aroma de kimchi’’. “Mulți occidentali nu agreează mirosul de kimchi deoarece folosim foarte mult usturoi și ghimbir care produc mulți compuși sulfurici” a spus acesta.
În timp ce experții lucrează la această problemă, femeile casnice din Coreea au împărtășit sfaturi despre prepararea kimchi-ului. Unele spun că folosesc bicarbonat de sodiu, oțet și acid citric pentru a îndepărta mirosul de la borcanele care conțin kimchi. Altele au sugerat folosirea zațului de cafea, a cepei, apei îndulcite sau a făinii.
Însă nu toți coreeni susțin proiectul de globalizare al acestui preparat. “De ce încearcă guvernul coreean să globalizeze kimchi-ul pe care străinii nu prea îl suportă iar conceptul de side dish (garnitură la felul principal) le este necunoscut?” a întrebat un utilizator de internet. “Oare din cauza acelor persoane de vârsta a treia care nu țin cont de perspectivele diferite din afara Coreei și vor doar să-i forțeze să mănânce zicând “Mănâncă! Iți face bine.’’?”
“Pariez că cel care a venit cu ideea acestui proiect nu a avut niciodată un prieten străin. De ce nu au promovat , în schimb, ceva ce străinii pot agreea mult mai ușor precum kalbi sau bibimbap?’
Mulți utilizatori de internet au criticat produsul coreean “ciocolată cu kimchi” despre care au zis că “face Coreea de râsul lumii în loc să popularizeze preparatul la nivel global”.
Guvernul coreean a lansat acest proiect în 2005 pentru a promova kimchi-ul prin expoziții, producând broșuri promoționale în mai multe limbi străine și sprijinind forumuri academice din străinătate.
Pe 9 iunie editorialul unui ziar a sugerat că aproximativ 10 000 de femei casnice din Coreea din 158 de orașe diferite ar trebui să țină un festival de kimchi sponsorizat de guvern, la care să invite oameni din toată lumea, ca să le amintească faptul că preparatul numit kimchi este specific Coreei.
În 2008, guvernul condus de Lee Myung-bak s-a lăudat că acest proiect va face ca bucătăria coreeană să intre în topul 5 mondial și a investit 160 de miliarde de woni (140 milionane de dolari) în acest scop.
Rezultatul? Exporturile de kimchi au scăzut cu 22 de procente în 3 ani iar un “laborator de cercetare a preparatului ddeokbboki” a fost închis după un an.
Ce a ieșit în evidență în afara Coreei ca reprezentante ale bucătăriei tradiționale coreene nu au fost kimchi, ddeokbboki sau bibimbap ci mai degrabă porția de orez preparat simplu și taco cu kalbi. Sucul de kimchi făcut de un producător american de mâncare sănătoasă și introdus la începutul acestei luni pe Amazon, s-a vândut încă din primele zile.
“Doar pentru că un anumit preparat este bun sau sănătos pentru coreeni, nu înseamnă că și străinii ar trebui să-l placă” a declarat pentru KBS un reprezentant al dezvoltării ingredientelor din alimentația coreeană. (Andreea Prisacariu)
There are no comments
Add yours