Cafenelele iau cu asalt Coreea tarnsformand-o in “tara cafelei”
Numarul de cafenele din Coreea este estimat sa depaseasca 100.000, aproape dublu fata de numarul de magazine universale de aici, informeaza organizatia Small Enterprises and Market Service (SEMAS), potrivit Koreatimes.co.kr.
La sfarsitul lunii martie, 90.809 de cafenele erau in functiune la nivel national, comparativ cu 54.000 de magazine. In ceea ce priveste brutariile si cofetariile, care vand si cafea, se estimeaza ca numarul de cafenele este chiar mai mare.
In special, Seul gazduieste aproximativ 18.000 de cafenele, numeroase magazine de lux si restaurante de pui, ambele fiind foarte populare ca tipuri de afaceri in randul persoanelor care desfasoara activitati independente.
Mai multe date sustin, de asemenea, afirmatia potrivit careia Coreea este “tara cafelei”.
Avand in vedere volumul importurilor de boabe de cafea, coreenii au consumat mai mult de 25 de miliarde de cesti de cafea in 2016, ceea ce inseamna ca un cetatean coreean a consumat 500 de cani de cafea intr-un an.
In ciuda usoarei scaderi in cota de piata, mixul de cafea a mentinut cel mai mare fragment cu 13,21 miliarde de cani, urmat de cafeaua instant cu 3,79 miliarde de cani si cafea proaspat preparata cu 3,64 miliarde de cesti.
Desi suma a crescut cu 25% fata de acum 10 ani, veniturile din vanzari s-au triplat aproape in aceeasi perioada, de la 3 trilioane de woni (2,64 miliarde dolari) la 8,8 trilioane de woni, datorita cresterii rapide a pietei de cafea proaspat preparata aici.
Piata locala a cafelei proaspat preparata a ajuns la doar 800 de miliarde de woni in 2006, insa annul trecut a ajuns la 5 trilioane de woni.
Castigatori si perdanti
In ciuda saturatiei, cafenelele sunt inca cele mai populare tipuri de afaceri printre persoanele care au afaceri independente.
“Exista o renumita zicala ca, daca plata compensatiei este mica, va trebui sa deschideti un restaurant de pui. Daca suma este mare, veti avea posibilitatea de a avea o cafenea”, a declarat vicepresedintele Daumsoft Song Gil-young, expert in analiza datelor.
“Pentru cei care se pensioneaza devreme impotriva voinței lor, cafenelele sunt cele mai favorizate datorita profitului lor, desi au nevoie de fonduri suficiente. Restaurantele de pui necesita investitii relativ mai mici, dar afacerile cu marje inguste par sa fie mai putin favorizate”.
Observatiile sale sunt sustinute de sondaje. Conform unui sondaj al COEX din februarie, 65% dintre cei 4.625 de respondenti au vrut sa deschida cafenele sau brutarii.
Cu toate acestea, nu toti proprietarii de cafenele par sa se bucure de o baza solida, dupa cum demonstreaza amplu lupta unor francize de cafea locale de dimensiuni medii, care sufera pierderi de durata.
De exemplu, Caffe Bene a inregistrat o pierdere operationala timp de patru ani consecutivi din cauza expansiunii excesive interne si globale. Acesta a castigat anul trecut vanzari de 81,7 miliarde woni, in scadere cu 32% fațăta de anul precedent, iar pierderile operationale au crescut cu 18%, ajungand la 13,4 miliarde woni.
Tom N Toms, o alta franciza locala de dimensiuni medii de cafea, se confrunta, de asemenea, cu o erodare a rentabilitatii. Profitul operational in 2015 a fost de 4,3 miliarde de woni, in scadere de la 6,5 miliarde woni din anul precedent.
Starbucks Coffee Korea, pe de alta parte, a inregistrat anul trecut vanzari de 1.03 trilioane de woni aflandu-se in topul marcii de 1 trilion de won pentru prima data inindustrie. Twosome Place, care este operat de CJ Foodville, este, de asemenea, de asteptat sa fi obtinut o crestere de doua cifre in vanzari anul trecut.
Ediya Coffee, Paul Bassett si Holly’s Coffee au inregistrat rezultate bune prin fiecare dintre strategiile lor de afaceri, cum ar fi oferirea de cafea la preturi reduse, vanzarea de bere si servicii de catterin pentru clienti unici. (Corina Stan)
There are no comments
Add yours