DSC_8750

Secretele unei călătorii perfecte în Seul

Inspirându-se din bogata cultură și istorie a Coreei, artizani talentați, designeri, bucătari și alți creatori de gusturi moderne creează noi experiențe de călătorie ce pot fi testate exclusiv în Seul. Descoperiți această capitală sofisticată într-un mod diferit, prin opt activități unice propuse în cadrul National Geographic.

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Deserturi artizanale gourmet

Desertul este ridicat de la simpla sa formă la ideea de artă, în cadrul JL Dessert Bar din districtul vibrant Yongsan. Proprietarul, bucătarul Justin Lee, folosește în deserturile sale tip capodoperă ingrediente proaspete, colorate și, adesea, surprinzătoare la nivel local – cum ar fi perele coreene, avocado, roșiile cherry și ghimbirul coreean. Lee și-a modelat conceptul său de desert combinat cu băutura perfectă, după degustarea unor preparate regăsite în meniuri rafinate. Specialitatea casei este o sărbătoare pentru simțuri: un desert fabulos format din șase elemente dulci, însoțite de licorile potrivite.

Sursa foto. SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Pentru a gusta interpretări ingenioase ale deserturilor coreene tradiționale, cum ar fi prăjiturile de orez și fursecurile cu miere, vizitați cafeneaua Dongbyung Sangryoun din Seongbuk-dong. Proprietarul, bucătarul Park Kyung-mi, un maestru al bucătăriei regale a dinastiei Joseon, încorporează în mod regulat ingrediente noi în deserturi, inclusiv rădăcină de clopot înăbușită, nuci de pin și makgeolli (vin de orez coreean nefiltrat), aducând noi arome și texturi rețetelor vechi de secole.

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Moda hanbok-urilor moderne

Kim Min Jeong, designerul de modă din Seul, orientat spre viitor, transformă hanbok (îmbrăcămintea tradițională coreeană) în articole vestimentare pentru evenimente speciale și haute couture.

Spre deosebire de hanbok-ul convențional, care este realizat în principal din mătase grea în nuanțe care reflectă starea socială și civilă a purtătorului, brand-ul modern al lui Kim, Hanbok Lynn, prezintă țesături mai deschise, într-un curcubeu de culori, precum roz vată de zahăr, ardezie rece sau verde mentă.

Fiecare design Hanbok Lynn reinterpretează farmecul și eleganța hanbokului tradițional – jacheta scurtă tip bolero (jeogori) asociată fie cu pantaloni (paji) pentru bărbați, fie cu o fustă lungă (chima) pentru femei – prin încorporarea unor înflorituri imaginative precum volane, mâneci cu dungi și bluze cu umerii căzuți. Transformarea modernă inspiră o nouă generație să îmbrățișeze frumusețea atemporală a costumelor hanbok.

Ceainăriile contemporane

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Eun Bin aduce o notă fabuloasă, modernă în ceremonia ceaiului antic de la micul ei bar de ceai ALTDIF din Hongdae. Cursurile tematice sezoniere ale ceainăriei elegante presupun atât degustări cât și mici demonstrații artistice. Un maestru în ceaiuri ghidează până la șapte invitați prin experiența senzorială de două ore, care include povestiri, o gustare și evenimentul principal: cinci preparate calde și reci diferite.

Fiecare degustare de cinci feluri are o tematică fantastică, precum cărțile de tarot sau Alice în Țara Minunilor. Ceaiurile sau tisanele (o infuzie pe bază de apă cu ierburi, condimente, fructe sau flori) sunt corelate cu tema, având nume fanteziste. De exemplu, un amestec recent de mușețel, mentă și ananas a fost denumit Space Odditea. Pe măsură ce oaspeții se bucură de selecții, maestrul ceaiului împărtășește povestea din spatele fiecărui amestec.

Cultura vinului coreean

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Cunoscută în mod tradițional pentru makgeolli, un vin de orez fermentat datând de aproximativ 2.000 de ani, cultura vinului coreean modern înflorește datorită fructelor autohtone. Din ce în ce mai mulți viticultori inventivi privesc dincolo de strugurii cultivați pentru a produce soiuri fabricate din mere cultivate în Coreea, piersici, struguri sălbatici, prune, kiwi, zmeură, persimone și omija –  un fruct cu cinci arome.

Vinurile coreene proaspete, dulci și parfumate, cum ar fi spumantul Cheongsu alb de Grand Coteau, se corelează în mod natural cu mâncăruri coreene tradițional picante și sărate. Pasionații de vin se pot bucura de cursuri și mese organizate de somelieri în cadrul Le Cabaret Cité. Destinația gastronomică, asiatică-franceză, este situată în interiorul THE PLAZA Seoul, un hotel elegant, de tip boutique, aflat în inima istorică a orașului. Impresionanta listă de 200 de vinuri include mai multe vinuri regionale coreene disponibile la pahar sau sticlă.

Hârtia hanji creată manual

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Artizanii și designerii inspiră o nouă viață în hanji, hârtia coreeană de calitate superioară, realizată din coaja unui dud. Pentru a ajuta la conservarea meșteșugului de fabricare a hanji vechi de o mie de ani, Centrul de cultură și industrie Hanji (HCIC) din Seul promovează conștientizarea rezistenței, durabilității și versatilității hârtiei.

Din punct de vedere istoric, hanji a fost folosit pentru artă, caligrafie, ca tapet și pentru a realiza obiecte tradiționale de artizanat, cum ar fi ventilatoare pliante și umbrele. Astăzi, producătorii de hanji încorporează noi culori și modele, iar artiștii reimaginează modul de utilizare a hârtiei, inclusiv pentru a confecționa haine. HCIC, primul complex cultural din lume dedicat hanji, oferă aproximativ 400 de produse hanji diferite fabricate manual, mostre regionale de hanji de văzut și de atins și ateliere practice de hanji.

Bucătăria tradițională coreeană – Hansik

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Istoria dă o mână de ajutor inspirată pentru Gyuban și Hansikgonggan, două locații hansik (bucătăria tradițională coreeană) foarte interesante conduse de bucătari de renume. Proprietarul-bucătar-șef al Gyuban, Kim Ji Young, a fost director culinar al Immortal Classic, o K-dramă care relatează drumul unei femei bucătar-regal către statutul de medic regal. Co-proprietara Hansikgonggan, bucătarul Cho Hee-sook, cunoscută sub numele de nașa bucătăriei coreene, este legendară pentru faptul că a transmis tradițiile hansik tinerilor bucătari.

La Gyuban, Kim cercetează cărțile de bucate de epocă și dosarele curții regale în sensul de a recrea rețete regale vechi de secole pentru meniuri tradiționale, precum kimchi (varză fermentată) și carne de porc marinată în doenjang (pastă de soia). Hansikgonggan, numit unul dintre cele mai bune 50 de restaurante din Asia în 2020 și 2021, îmbină trecutul și prezentul în feluri de mâncare inspirate de tradiție, cum ar fi terci amestecat cu orez și pin, acoperit cu abalone, scoici, ciuperci shiitake și creveți.

Tratamente spa holistice

În Seul, oraș cu energie puternică, menținerea sănătății minții și corpului presupune timp pentru tratamente spa holistice inspirate din natura coreeană și tradițiile antice. SPA 1899, numit astfel după anul înființării corporației coreene Ginseng, este specializat în ritualuri și terapii cu infuzie de ginseng roșu, incluzând un hidro-spa și măști de corp. Ginsengul roșu, un produs unic coreean gândit să promoveze atât frumusețea interioară, cât și pe cea exterioară, este adesea numit „amplificatorul imunității din Asia” mulțumită beneficiilor sale pentru sănătate.

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Serurile de ginseng roșu și alb, uleiurile, cremele și băile infuzate fac parte, de asemenea, din experiența Spa Premium Medicinal Anti-Aging din Coreea, pe bază de plante, situat în interiorul magazinului emblematic Sulwhasoo. Fondat în 1966, Sulwhasoo combină știința coreeană de vârf și ierburile locale bogate în substanțe nutritive pentru a-și crea linia de produse holistice de îngrijire a pielii.

Baruri cu cocktail-uri artizanale 

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT

Maeștrii mixologi de la barurile de cocktailuri artizanale din Seul reinventează băuturile standard cu ingrediente pur coreene. Ginsengul cultivat la nivel regional, ceaiul verde, nashi (pere asiatice) și boabele omija, dar și băuturile alcoolice făcute din mere și prune coreene adaugă o aromă răcoritoare diferită cocktailurilor clasice, cum ar fi un Manhattan, Martini și Negroni.

Cocktail-urile unice sunt completate de atmosfera barurilor. Bar Cham, un cocktail lounge intim, este găzduit de un hanok (casa tradițională coreeană). Charles H, clubul de la nivelul inferior al Four Seasons Seoul, este ascuns în spatele unei uși nemarcate, în timp ce cărțile de pe raftul unei biblioteci maschează intrarea secretă în Le Chamber, un bar ascuns plin de farmec, iluminat de candelabre de epocă.

Sursa foto: SEOUL METROPOLITAN GOVERNMENT




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.