Despre farmecul nemuritor al costumului tradițional Hanbok, cu Hwang Leesle
Așa cum probabil ați aflat, grupul K-pop LOONA este ambasadorul promoțional din acest an pentru Serviciul Cultural și de Informații din Coreea. Dar știați că ținutele hanbok în stil modern purtate de fete într-un videoclip au fost proiectate de Hwang Leesle, CEO și designer al brandului modern foarte cunoscut Hanbok Leesle?
Creațiile lui Leesle au fost prezentate și la expoziția „K-pop X Hanbok” ce a avut loc recent la Dongdaemun Design Plaza din Seul. De asemenea, ea a realizat un hanbok modern pentru Jimin din BTS, Yujeong din Brave Girls, dar și pentru Twice, Mamamoo, KARD și alte trupe sud-coreene.
Hwang nu avea experiență în modă după facultate, absolvind Departamentul de Științe ale Mediului Forestier în cadrul Universității Naționale Chonbuk. Ulterior, a studiat moda timp de cinci ani, înainte de a finaliza un master în îmbrăcăminte și textile și, în cele din urmă, și-a lansat marca în 2014.
Putem afla mai multe din următorul interviu acordat de însăși creatoarea de modă.
Ce te-a motivat să începi să creezi hanbok-uri?
Am început să fac Hanbok în 2006, la vârsta de 20 de ani. Primul meu design a fost un costum bazat pe conceptul de fuziune, pe care l-am purtat pentru un festival la universitatea mea, inspirat de una dintre benzile mele desenate preferate „Gung”, care este despre un palat coreean ce își are sediul în lumea modernă. Am primit o mulțime de complimente pentru designul ținutei. Și m-am îndrăgostit atât de tare încât am vrut să împărtășesc eleganța costumului tradițional cu cei de lângă mine.
Prin ce se diferențiază ținutele companiei tale?
Când proiectez un hanbok, mă concentrez pe furnizarea energiei pozitive a ținutei tradiționale. Port hanbok în fiecare zi și asta mă face să mă simt fericită. Majoritatea oamenilor poartă hanbok în zile speciale, dar eu o fac pentru că mă face să mă simt specială. Odată ce purtați Hanbok, sentimentul este mult diferit de cel al alegerii oricărei alte haine.
Trebuie să vrei să porți Hanbok. În calitate de designeri, trebuie să luăm în considerare practicitatea, prețul, metodele de spălare și modul în care ținutele completează stilul de viață modern. Cred că oamenii adoră design-urile noastre, deoarece luăm în considerare toți acești factori atunci când proiectăm un astfel de hanbok.
Ai creat hanbok-uri pentru mulți idoli și sportivi și ai afișat și alte ținute moderne pe care le-ai făcut pentru magazinul tău. În ce constă procesul de proiectare?
În fiecare anotimp mă interesează diferite lucruri. Uneori vreau un model unic, alteori să încorporez anumite curbe. Când proiectez hanbok, folosesc o serie de culori, modele, forme și tehnici. Le evidențiez apoi pe cele care mi se par speciale. Hanbok are o istorie de peste 1.000 de ani, așadar poate avea multe texturi și motive decorative.
De ce crezi că hanbok rămâne popular chiar și pe fondul modernizării?
Clasicele nu se schimbă în timp și cred că hanbok-ul este un clasic. Când credem că este uitat, se întoarce decenii mai târziu, adaptat la tendințele moderne. Moda se repetă și, deși Hanbok modernizat este nou, este încă familiar, așa că oamenii sunt mai entuziasmați de asta.
Câteva cuvinte pentru iubitorii și designerii aspiranți de hanbok?
Pentru ca hanbok să fie mai cunoscut, este important să-l porți. Nu are rost să-l numești frumos sau bun dacă nu îl porți. În loc să evaluăm sau să subliniem un standard, trebuie să lăudăm și să încurajăm actul de a purta hanbok. Sper ca designerii hanbok ca mine să poată folosi această pozitivitate și să stabilim hanbok ca un gen de modă, cultural, definitoriu pentru Coreea de Sud.
There are no comments
Add yours