Dacă ești aici cu noi pentru prima oară, te rog rămâi.

Kpop-ul întâlnește webtoon-urile în coloane sonore

Seria webcomică urbană fantastică inspirată de BTS – „7FATES: CHAKHO” – care continuă să rămână în fruntea topurilor noi și în tendințele platformei globale Naver Webtoon încă de la lansarea sa din ianuarie, ajunge din nou în atenția tuturor. De data aceasta, mulțumită lansării piesei trupei BTS, „Stay Alive”, care servește drept partitură muzicală pentru acest webtoon.

Pregătită să fie dezvăluită pe 5 februarie împreună cu al patrulea episod al seriei webtoon, piesa este produsă de Suga și va fi interpretată de Jungkook, a anunțat joi agenția lor HYBE. Versiunea completă a cântecului va fi disponibilă pe platformele muzicale globale pe 11 februarie.

Adăugând că „Stay Alive” se bazează pe sinopsis-ul și storyboard-uri benzii desenate digitale, agenția a spus că „aceasta completează povestea și atmosfera din „7FATES: CHAKHO” prin vocea lui Jungkook care amplifică starea de spirit a cântecului”.

 

În timp ce melodiile de coloană sonoră lansate de idolii și rapperii K-pop erau în mare parte limitate la filme și drame, webtoon-urile au câștigat teren ca o altă platformă viabilă de colaborare cu industria muzicală, o serie întreagă de cântece făcându-și simțită prezența în topurile locale.

Aceasta este o schimbare notabilă, având în vedere că până acum câțiva ani, încorporarea de partituri muzicale de către webtoons s-a oprit la muzica de fundal fără versuri sau piese produse de interpreți indie mai puțin cunoscuți. Cu alte cuvinte, melodiile erau caracteristici suplimentare care ajutau cititorii să se implice în poveste, însă investiția în coloana sonoră nu a reușit să prindă în industria webcomic-ului general.

În iulie 2020, totuși, „Slightly Tipsy”, o melodie interpretată de Sandeul, membru al trupei K-pop B1A4, pentru popularul webtoon Kakao „She is My Type”, a creat senzație în timp ce a urcat în topurile locale Melon și a ocupat locul 2, imediat după „Dynamite” al lui BTS.

Seria webcomic a continuat să colaboreze cu alți artiști de renume, precum Kyuhyun de la Super Junior, Chanyeol de la EXO și Jeong Eun-ji de la APink, la melodii care au luat toate topurile cu asalt.

Asemenea colaborări au devenit și mai active în anul următor, marcat de seria de webtoon romantică „The Moon that Rises in the Day”, ce a avut drept coloană sonoră piese ale artiștilor solo precum Gummy și K.Will.

Webtoon-ul rom-com „Romance 101” s-a lăudat chiar și cu o gamă plină de staruri formată din 14 cântăreți cunoscuți, printre care Kim Jun-su, 10CM, Yang Yo-seob și Younha de la Highlight, printre alții.

Unele melodii de coloană sonoră au fost lansate alături de videoclipuri muzicale care prezintă scene animate ale webtoon-urilor originale. În august 2021, cântăreața și compozitoarea Ahn Ye-eun a lansat un videoclip muzical pentru „Night Flower”, un cântec din popularul serial webtoon „Painter of the Night”. Clipul a strâns peste 8 milioane de vizualizări de la lansare.

Experții spun că apariția coloanelor sonore webtoon a creat o situație câștigătoare pentru ambele părți, susținută de bazele de fani uriașe și dedicate atât ale webcomic-urilor, cât și ale cântăreților K-pop.

În timp ce popularitatea coloanelor sonore în topurile locale poate crea o nouă cerere pentru webtoon-uri originale, poate merge și în sens invers, având în vedere dimensiunea în creștere rapidă a industriei webcomic-ului global.

Potrivit unui raport lansat de Agenția de Conținut Creativ din Coreea în decembrie anul trecut, industria webtoon-urilor și-a văzut vânzările combinate de peste 1,05 trilioane de woni în 2020, o creștere cu 64,6% față de anul precedent.

„Pentru muzica populară, mișcările câștigătoare pot fi făcute doar prin construirea familiarității [cu publicul]. În zilele noastre, ascultătorii sunt acaparați de un val de piese noi care ajung în topuri în fiecare zi, ceea ce face dificilă pătrunderea în fiecare colț al pieței, chiar dacă vorbim despre artiști consacrați”, a declarat criticul muzical Jung Min-jae pentru The Korea Times.

Astfel, colaborarea cu webtoon-uri poate fi un alt instrument de promovare eficient și un punct de dialog cu consumatorii trupelor și soliştilor K-pop. Ceea ce face ca fundalul sonor webtoon să iasă în evidență, în comparație cu cel creat pentru filme sau drame, este „durata de viață sau durabilitatea” conținutului original, care de obicei merge mână în mână cu popularitatea coloanelor sonore în sine, a spus el.

Filmele au adesea o durată de rulare de două sau trei ore, doar unele dintre ele fiind considerate de public ca fiind demne de revăzut. Această realitate face ca fundalul sonor al filmului să fie mai puțin probabil ascultat. Deși dramele durează mai mult, deoarece sunt împărțite în episoade săptămânale, și ele au date de încheiere clare, ceea ce face ca doar o mână de telespectatori să investească în spectacol după ce acesta se încheie.

„Dar în cazul unui webtoon, cititorii pot începe să-l citească oricând doresc. În acest fel, așa-numita „durată de viață” a conținutului original durează mai mult, oferind coloanei sonore însoțitoare o șansă mai mare de a fi păstrată în memoria lor prin repetiţie.”




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.