Green Olive Simple Elegant All About Music Video (Presentation (43))

Cele mai importante momente culturale sud-coreene din 2022

1.K-dramele și filmele sud-coreene sunt apreciate la nivel mondial

Squid Game, hit-ul nemaipomenit marca Netflix, a adus acasă șase victorii istorice de la Premiile Emmy 2022. A devenit primul serial non-englez care a câștigat premiul pentru regie remarcabilă, în timp ce Lee Jung-jae, actorul din rolul principal, a devenit primul asiatic care a câștigat la categoria cel mai bun actor.

La Festivalul de Film de la Cannes 2022, regizorul sud-coreean Park Chan-wook a câștigat premiul pentru cel mai bun regizor mulțumită thriller-ului său erotic „Decision to Leave”, în timp ce Song Kang-ho a devenit primul coreean care a câștigat distincția pentru cel mai bun actor pentru interpretarea sa din „Broker”.

2.Membrii trupei BTS se concentrează pe carierele solo

În apogeul succesului, BTS a anunțat că va lua o pauză de la a cânta ca grup și va urma proiecte individuale. De atunci, membrii au lansat albume solo, precum J-Hope și RM și au preluat noi provocări – amintim primul single al lui Jin și interpretarea lui Jungkook de la deschiderea Cupei Mondiale din Qatar. Pauza grupului vine în momentul în care membrii au decis să îndeplinească serviciul militar obligatoriu în Coreea de Sud. Jin, cel mai vechi membru al trupei, a fost primul care s-a înrolat în luna decembrie. Restul membrilor vor efectua serviciul pe baza planurilor lor individuale.

3.Boom-ul show-urilor de dating

Anul acesta, televiziunea coreeană a fost practic inundată de emisiuni de dating. Emisiunea de pe canalul MBN, „Love After Divorce”, a revenit cu sezonul 3 în iunie, în timp ce „Transferring Love” de la Tving a revenit și cu sezonul 2 în iulie. De asemenea, sezonul 2 din „Single’s Inferno” de la Netflix, care a atras reacții aprinse anul trecut, a început să fie difuzat la sfârșitul lunii decembrie și are mare succes la nivel internațional. Alte emisiuni similare, cum ar fi „I am Solo” de la SBS și „First Love, Again” de la MBC, au fost lansate, de asemenea, anul acesta, hrănind frenezia pentru reality show-uri romantice.

4.Muzicienii clasici sud-coreeni se remarcă pe scena internațională

Anul acesta, tinerii muzicieni sud-coreeni s-au remarcat pe scena internațională, luând acasă trofee de la competiții prestigioase. Pianistul Lim Yun-chan, în vârstă de 18 ani, a câștigat Concursul Internațional de Pian Van Cliburn în iunie, devenind cel mai tânăr câștigător din istoria de 60 de ani a competiției. Violonistul Yang In-mo a câștigat premiul cel mai mare la Concursul internațional de vioară Jean Sibelius în mai, devenind primul coreean care a câștigat râvnitul premiu. De asemenea, în iunie, violoncelistul Choi Ha-young, în vârstă de 24 de ani, a câștigat Concursul Regina Elisabeta, care este considerat unul dintre cele mai importante trei titluri din muzica clasică.

5. ‘Extraordinary Attorney Woo,’ ‘Reborn Rich’ se plasează în fruntea topurilor de streaming

„Extraordinary Attorney Woo”, o K-drama juridică centrată pe o avocată în vârstă de 27 de ani cu tulburare din spectrul autist, a devenit a șasea cea mai vizionată emisiune TV non-engleză de pe Netflix, depășind topul săptămânal al spectatorilor serialelor non-engleze pentru o perioadă de nouă săptămâni.

„Reborn Rich”, bazat pe un celebru roman web, avându-l pe Song Joong-ki în rol principal, a dominat platformele de streaming pe piețele asiatice și a înregistrat evaluări pozitive de la spectatori pe Netflix și Disney+. Serialul spune povestea unui angajat loial care caută să se răzbune pe o familie conglomerat, după ce a fost ucis și renăscut în mod miraculos ca fiul său cel mai mic.

6.Grupurile de fete în lumina reflectoarelor

Grupurile de fete au dominat, fără îndoială, scena K-pop în acest an, Blackpink fiind în fruntea topurilor globale, iar trupele noi făcând furori. În septembrie, Blackpink a devenit primul grup feminin de K-pop din istorie care a ajuns în topul principal al albumelor Billboard, cu albumul de studio „Born Pink”. Între timp, grupuri de fete fresh, cum ar fi NewJeans, IVE, (G)I-dle și Le Sserafim, au obținut un succes viral.

Sursa: The Korea Herald




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.