v_coffee-americano-1

Coreenii și pasiunea lor pentru Iced Americano

Se știe faptul că oamenii din Coreea de Sud sunt mari consumatori de cafea, asta poate explica numărul foarte mare de cafenele care se găsesc peste tot și o întreagă cultură a consumului acestei băuturi. Atunci când cumpără cafea, majoritatea coreenilor preferă tipul Iced Americano. În următoarele rânduri voi încerca să vă explic de ce coreenii au dezvoltat o întreagă pasiune pentru acest timp de cafea.

*** Starurile K-pop și chiar membrii BTS o beau


Apare foarte mult în dramele coreene pe care noi le vedem. Poate că și acest aspect a influențat cumva preferințele oameniilor atunci când vor să bea cafea. Ba chiar fanii acestor producții au devenit atât de dedicați să consume această băutură pe tot parcursul anului, încât au inventat un nou proverb coreean care sună cam așa: „Chiar dacă mor înghețat, iced Americano!” .

Foto: Korea Times

Iced Americano -cafeaua umilă – formată din shot-uri de espresso servite cu gheață, completate cu apă – a devenit chiar băutura națională neoficială a Coreei, depășind omologul său fierbinte chiar și în plină perioadă de iarnă, după cum arată datele companiei Starbucks.

Un exemplu care să susțină această preferință ar fi: lucrătoarea de birou pe nume Lee Ju-eun, îmbrăcată într-o jachetă de tip puf până la glezne, a tremurat pe trotuar în centrul orașului Seul în timp ce își ținea strâns cafeaua cu gheață în timpul unei perioade cu aer polar în ianuarie, când temperaturile au atins chiar – 17 grade Celsius. Când a fost întrebată ce băutură are în mână, ea a răspuns astfel:

“Eu beau doar asta. Iced Americano este mai ușor de băut și, de asemenea, mai gustos, așa că îmi place să-l beau chiar și iarna”,ținând cu prudență marginea paharului ei de plastic înghețat. “Mi-e frig, dar e în regulă. Pot să suport”, a spus ea.

Foto: straitstimes.com

Apoi, contabilul Lee Dae-hee a declarat pentru publicația AFP că a ales să bea cafea Iced Americano exclusiv pentru că o vede ca o modalitatea de a bea cafea mai rapidă și să-și ia porția de cafeină, esențială în cultura de muncă coreeană numită „ppalli-ppalli” (adica ceea ce s-ar putea numit lucruri făcute în mod rapid).

„Beau repede Iced Americano ca să mă trezesc și să lucrez”, a spus Lee, în timp ce încerca să-și apere ceașca mare de cafea de zăpada care cădea în timp ce se grăbea să se întoarcă la birou după prânz. „Nu îmi da senzația de frig pentru că merg direct la birou și nu petrec mult timp afară”, a mai spus el.

Ar mai trebui spus că o dată ce coreenii își văd actorul favorit sau idolul muzical favorit alegând să consume cafeaua de tip Iced Americano, în mod instant ei nu se pot abține să nu comande și ei acest tip de băutură, creând în acest fel o legătură cu acel artist.

*** Cultura Ah-Ah

Vă mai aduc aminte un aspect și anume, coreenii își iau cafeaua în serios. Vă spun că, în medie, un coreean consumă 353 de căni pe an, mai mult decât dublu față de media globală, potrivit unui studiu din anul 2019 al Institutului de Cercetare Hyundai, preluat de KoreaTimes.

În acest context, nu ar mai trebui să ne mire faptul că pentru a defini cultura consumului de cafea, s-a creat și un nou fel de limbă proprie (limbaj specific) în rândul coreenilor.

Tipul de cafea Iced Americano în Coreea de Sud este cunoscut sub numele de „Ah-Ah”, iar băutorii săi neobosiți/ pasionați sunt denumiți „Eoljuka”, ceea ce exprimă cumva o contradiție sau un fel de proverb nou apărut , care susține că “vor îngheța până la moarte pentru băutura lor” (mai exact, pentru cei care aleg această cafea nu contează că ea este rece, are multe cuburi de gheață, ei sunt dispuși chiar să îndure prima senzație și tot nu vor refuza să îți cumpere această băutură).

Acest trend a fost observat de gigantul din industria cafelei, Starbucks Korea, care a organizat o „provocare cu gheață” în care persoanele „Eoljuka” au primit un încă un pahar de cafea gratuit, când au comandat la sfârșitul lunii ianuarie, atunci când au fost temperaturi sub zero grade.

Băuturile cu gheață au reprezentat 76% din vânzările totale la cafenele Starbucks din Coreea în 2022, a spus compania. Chiar și în perioada când a fost un frig cumplit, în ianuarie, compania a reușit să vândă mai multe cafele de tip Iced Americano, mai exact cu 54% față de cafelele calde.

„Preferință oamenilor de a consuma bunuri, alimente și băuturi indiferent de vreme pare să fi devenit o nouă tendință”, a declarat Park Han-jo de la Starbucks Korea pentru AFP.

Apoi, chiar și cafenele independente au spus că datele lor arată același lucru. Kim Bum-soo, care deține o cafenea în centrul orașului Seul, a spus că aproximativ jumătate din vânzările sale de cafea au fost tipul Iced Americano, chiar pe tot parcursul anului.

„Se pare că coreenii preferă băuturile reci”, a spus Kim pentru AFP, adăugând că turiștii străini, în special chinezi, au tendința să comande ceai cald chiar și vara.

Consumul de apă rece și băuturi cu gheață este interzis în medicina tradițională chineză. Cu toate acestea, „coreenii beau tot ce vor, indiferent dacă afară este frig sau cald”, a mai adăugat Kim.

***Băutura rece +Tăițeii reci

Unul dintre motivele pentru care lucrătorii din birourile din Seul iubesc să consume Iced Americano ar putea fi că spațiile lor de lucru sunt prea fierbinți și înfundate, a spus proprietarul cafenelei Kim.

„Eoljukah” Jeong Jae-won, în vârstă de 30 de ani, a fost de acord cu această afirmație.

„Este cald în birou, așa că o să-l beau acolo”, a explicat ea.

Nu doar angajații din birouri iubesc această băutura. Megastarul K-Pop, Suga din trupa BTS este fotografiat frecvent cu un Iced Americano în mână, în ciuda faptului că le-a spus fanilor că încearcă să reducă consumul de cofeină.

Fanii străini interesați de K-pop au discutat pe larg pe forumurile online despre versiunea preferată de „Ah-Ah” a lui Jaemin din trupa NCT Dream: opt shot-uri de espresso servite cu gheață.

Nu știu dacă v-ați gândit la un aspect important, mai exact la legătura dintre băuturile coreene și bucătăria. Iată o perspectivă bună: dependența „Ah-Ah” din Coreea ar putea fi legată de bucătăria sa, a spus Jang Jun-woo, un editorialist culinar care conduce un bar de vinuri și tapas.

Mâncarea, cum ar fi preparatul rece cu tăiței naengmyun, care este servit cu cuburi de gheață în sos, este o parte integrantă a tradiției locale, dar rar întâlnit în altă parte.

„Nici în Japonia oamenii nu pun, de fapt, gheață în tăițeii udon reci”, a declarat d-nul Jang.

„Se poate observa că gradul de preferință în privință alimentelor reci este mai extrem în Coreea și asta poate explica popularitatea și prevalența cafelei cu gheață aici” a mai explicat Jang Jun-woo.

Poate nu m-aș fi gândit că există o legătură strânsă între toate aceste aspecte, dar ultima perspectivă cred că este una corectă. Pentru coreeni nu a fost nici o problemă să adopte acest trend cu Iced Americano, ei fiind deja familiarizați cu mâncarea care conține cuburi de gheață. Pentru oamenii din Coreea de Sud care sunt recunoscuți ca unii care lucrează foarte mult, Iced Americano poate a devenit chiar un stil de viață, o modalitate prin care ei râmân concentrați pe ce au de făcut și în același timp consumă ceva bun de băut.




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.