523c4483-5f4a-4012-a153-eddb534d3f23

Ciocolata din Dubai, înghețata cu iaurt și Crookies – trei deserturi populare în Coreea de Sud anul acesta

Până de curând, „tanghulu”, o gustare chinezească cu fructe confiate și „yanggaeng”, un desert coreean tradițional asemănător cu  un jeleu, erau primele două alegeri pentru cei care preferă deserturile dulci din Coreea de Sud.

Desertul numit tanghulu a captivat utilizatorii rețelelor sociale cu imaginile sale colorate și alura sa exotică, determinând numeroase persoane, inclusiv pe Jennie din grupul de fete K-pop BLACKPINK, să posteze videoclipuri  în timp ce se răsfățat cu ele acasă. Popularitatea yanggaeng-ului a provenit în mare parte  după apariția single-ul din februarie al cântăreței Bibi, „Bam Yang Gang” ( care s-ar traduce ca jeleu de castane), care  după lansare a dominat mai multe platforme de streaming aici timp de câteva săptămâni.

Tanghulu, a Chinese candied fruit snack / Captured from Instagram @eat_time_food

Foto – Tanghulu,- unde desert chinezesc  / Instagram @eat_time_food

 

Yanggaeng Is Trending In Korea Thanks To K-Pop: Yanggaeng is trending in Korea thanks to K-Pop and the halmennial trend continues with traditional snacks making a comeback in the country.

Foto: Desertul Yanggaeng/  thesoulofseoul.net

 

No Brand] Red Bean Jelly(Yanggaeng) 450G / [노브랜드] 팥양갱 | FROMK

Foto:Desertul –  Red Bean Jelly(Yanggaeng) 450G / [노브랜드] 팥양갱 | FROMK

Recent, generația MZ din Coreea, care cuprinde atât Millenniali, cât și Gen Zers, a ajuns să prefere noi delicii pentru a-și satisface poftele de ceva dulce, inclusiv virala “ciocolată din Dubai”, înghețată cu iaurt și popularul crookie, ceea ce s-ar defini ca o fuziune de croissant și prăjitură- fursec.

Umplută cu fistic și kataif prăjit, un produs de patiserie foarte fin folosit în diverse bucătării din Orientul Mijlociu și bucătăria mediteraneeană, ciocolata din Dubai a apărut ca un fenomen pe rețelele sociale, mulți utilizatori care împărtășesc videoclipuri, s-au filmat degustând această ciocolată crocantă și totul a ajuns să se răspândească instant, potrivit Koreatimes. 

Acest desert este originar de la  producătorul Fix Dessert Chocolatier din Dubai, dar în prezent, o mulțime de brutării și producători coreeni își produc propriile versiuni pentru a se putea alinia acestui trend. Acum este vândută la marile magazine și cele universale, precum și la magazinele de ciocolată artizanală.

Fix Dessert Chocolatier's Dubai chocolate / Captured from the company's Instagram

Foto: Ciocolata din Dubai de la Fix Dessert Chocolatier’s

Dar cererea încă depășește oferta. Lanțul de magazine de proximitate, CU, care vinde o ciocolată în stil Dubai pentru 4.000 de woni (3 dolari), spune că în prezent, se confruntă cu o lipsă de stocuri. În consecință, ciocolata  din Dubai este acum vândută la prețuri între  6.000-10.000 de woni la Danggeun Market, cea mai mare platformă de piață de vechituri din țară.

În căutarea acestui desert, mulți oameni au ajuns să apelateze  la cumpărarea online de truse de preparare a ciocolatei sau la căutarea unor alternative precum prăjiturile în stil Dubai, în diverse forme sau prăjiturile care se servesc la ceai. Această cerere în creștere a dus la creșterea prețului fisticului în Coreea, aproape dublându-se de la 30.000 de woni pe kilogram la peste 50.000 de woni.

De asemenea,  un alt dulce care se înscrie în noiile tendințe de desert din Coreea este înghețata cu iaurt. Servită cu diferite combinații/garnituri, de la fructe la brânză sau granola, această înghețată atrăgătoare din punct de vedere vizual a devenit, de asemenea, un succes viral pe rețelele de socializare, după ce o serie de influenți și celebrități, inclusiv Haewon din grupul de fete K-pop NMIXX, au încărcat postări despre topping-urile lor preferate, determinându-și fanii să le încerce și să își spună părerea despre ele.

Deoarece iaurtul este bogat în proteine ​​și calciu, printre altele, se crede că înghețata cu iaurt oferă mai multe beneficii pentru sănătate decât alte produse de cofetărie care conțin zahăr. Acesta este motivul pentru care Yoajung, una dintre cele mai populare mărci de înghețată cu iaurt din Coreea, evidențiază această caracteristică pentru a-și promova produsele. Datorită popularității imense a înghețatei, numărul total de magazine Yoajung la nivel național a crescut de la 166 în 2023 la 350 în 2024.

Yoajung's yogurt ice cream / Captured from the company's Instagram

Foto: Yoajung’s yogurt ice cream/ Instagramul companiei

 

Crookies din Franța se confruntă cu o perioadă de glorie în Coreea, după ce au devenit virali pe platforma chineză de partajare a videoclipurilor, TikTok. Creat inițial de patiserul Stéphane Louvard în 2022, acest croissant acoperit cu aluat de prăjituri cu ciocolată (fursecuri) a devenit unul dintre cele mai căutate produse de patiserie din brutăriile și cafenelele din Coreea de Sud. 

Deoarece crookies combină două alimente familiare, dar de-a dreptul  irezistibile, pasionații de dulciuri din Coreea se îngrămădesc la brutării și cafenele pentru a savura acest răsfăț unic. Într-o țară în care inovații precum „croffle” – un hibrid de croissant-vafe – și „crungji” – un croissant turtit asemănător unui biscuiți – au captat gustul publicului, crookie își pune, de asemenea, o amprentă semnificativă pe piață.

Coffee franchise Ediya Coffee's crookie / Courtesy of Ediya Coffee

Foto: Coffee franchise Ediya Coffee’s crookie / Courtesy of Ediya Coffee

Potrivit platformei de analiză Black Keywe, utilizatorii celui mai mare portal din Coreea, Naver, au căutat termenul „crookie” de peste 53.000 de ori în perioada 19 martie și 17 aprilie anul acesta.




There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.