Print screen la realitate: Coreea de Sud vizează un boom turistic datorită K-pop și K-drama
SEOUL, Coreea de Sud — Adânc în interiorul Coreei de Sud se află o replică perfectă a Seulului anilor 1900: bine ați venit la Sunshine Land, cel mai recent parc tematic K-drama pentru a profita de turismul în plină expansiune a culturii coreene, relatează site-ul ABS CBN.
Fanii mega grupului K-pop BTS s-au înghesuit de mult în sud pentru a vedea site-uri asociate cu trupa de băieți, de la căminele în care dormeau ca stagiari și până la locațiile recente de filmări ale videoclipurilor muzicale.
Dar, pe măsură ce popularitatea dramelor sud-coreene a crescut în străinătate – fiind cel mai vizionat conținut non-englez pe Netflix, arată datele platformei – din ce în ce mai mulți turiști plănuiesc excursii în jurul show-urilor lor preferate.
Ideea că turiștii străini vor plăti bani frumoși și vor conduce sute de mile din capitala Seul pentru a vedea un set K-drama i s-a părut „nebunească” ghidului turistic Sophy Yoon – până când l-a văzut pe unul dintre oaspeții săi plângând în lacrimi la Sunshine Land.
„În acel moment, m-a lovit: pentru mine, a fost doar un studio, dar pentru ei, a fost ceva mult mai mult”, a spus ea.
Păstrată din seria populară din 2018 „Mr. Sunshine”, locația din Nonsan, la 170 de kilometri (106 mile) de Seul, este plină de replici minuțioase ale tuturor lucrurilor, de la un tramvai de la începutul secolului până la cel mai faimos clopot budist din Coreea de Sud.
„Este ca atunci când mergem la Treptele Spaniole din Roma, unde Audrey Hepburn a luat înghețată”, a spus Yoon, referindu-se la filmul clasic din 1953 „Roman Holiday”.
Pentru numărul tot mai mare de turiști K-drame din Coreea de Sud, „fiecare ușă, fiecare perete are o semnificație dintr-o dramă care le-a afectat viața”.
„Acum primesc mult mai multe solicitări pentru „tururi K-drama” specifice”, a spus ea.
„M-am simțit bine”
Creșterea Coreei de Sud ca putere culturală globală „a contribuit la atractivitatea turismului coreean”, a declarat Kwak Jae-yeon, directorul echipei de conținut Hallyu al Organizației de Turism din Coreea (KTO).
Coreea de Sud a primit 1,4 milioane de turiști în septembrie, în creștere cu 33%, comparativ cu anul trecut, aceasta fiind și cea mai mare creștere de la pandemie, mai mult de o treime dintre turiști spunând că au decis să vină „după ce au fost expuși la conținutul valului coreean”, potrivit unui sondaj KTO din 2023.
În districtul central Jongno din Seul, turiști precum Sookariyapa Kakij sunt tipici. Purtând un hanbok, rochie tradițională coreeană, femeia de 40 de ani a călătorit din Thailanda special pentru a vedea unde au fost filmate dramele ei preferate.
„Vreau să găsesc locații în care s-a filmat „Clasa Itaewon””, a spus ea pentru AFP, referindu-se la populara dramă din 2020, filmată în mare parte în locații din cartierul său omonim din Seul.
Jennifer Zelinski a declarat pentru AFP că nu a părăsit niciodată Statele Unite, dar după ce a descoperit K-dramele – datorită serialului din 2019 „Crash Landing on You” – în timp ce era blocată acasă în timpul pandemiei, ea a decis să viziteze Coreea de Sud.
“Am vizionat serialul într-o săptămână. Abia am dormit și am trecut printre două cutii întregi de șervețele”, a spus ea.
Acest lucru a făcut-o să urmărească din ce în ce mai multe K-drame, emisiuni coreene de varietăți și să asculte K-pop, până când în cele din urmă a simțit că vrea “cu adevărat să văd Coreea în persoană”.
„Familia și prietenii mei au fost șocați când am spus că urmează să călătoresc în Coreea, pe cont propriu”, a spus Zelinski, dar ea „a simțit că așa este cel mai bine”.
Dincolo de Seul
Industria turismului se grăbește să ajungă din urmă: o companie de turism sud-coreeană de pe platforma de călătorie Klook a declarat că interesul pentru turul său de o zi BTS a „crescut vertiginos” recent și că au fost serviciile lor au fost „complet rezervate până în februarie”.
„Plănuim să adăugăm turnee suplimentare pentru alte grupuri de idoli K-pop, inclusiv Seventeen și NCT 127”, au spus aceștia.
Dar cea mai mare parte a acestui nou tip de turism se concentrează pe capitala Seul, a declarat pentru AFP Jeong Ji-youn, profesor la Universitatea Națională Kyungpook.
Turismul în zonele rurale tinde să se concentreze pe experiențele coreene mai tradiționale, ceea ce nu este interesant pentru călătorii mai tineri, dornici să exploreze tărâmul K-pop și K-drama.
„Este necesar să se dezvolte mai multe resurse turistice legate de cultura contemporană, care să permită oamenilor să experimenteze hallyu în afara Seulului”, a spus ea.
Orașul-port Pohang este mai cunoscut pentru construcțiile navale și fabricile siderurgice decât pentru turism, dar Emma Brown, în vârstă de 30 de ani, din Scoția, a călătorit mai mult de 8.800 de kilometri (5.468 de mile) pentru a-l vedea din cauza dramei„When the Camellia Blooms”.
Serialul de dragoste din 2019 „mi-a schimbat viața”, a spus ea pentru AFP, adăugând că a simțit că „trebuie să simtă drama în persoană”.
„Nu puteam rata ocazia de a vizita Pohang din moment ce mă aflam deja în Coreea de Sud”, a mărturisit ea.
There are no comments
Add yours